Als ik mijn vriend kriebel, begint zijn bovenlichaam hevig te schokken. Hoe kan dit?

Ik kriebel gewoon met mijn vingertoppen en/of nagels op zijn buik, rug of in de zij. Het is niet zo dat hij er niet tegen kan en daarom een stuipje krijgt. Hij zegt dat het komt omdat het heel fijn is. Hij doet dat niet bewust, dat stuiptrekken. Ik ga ook niet over bepaalde spieren ofzo. Het doet niet zeer ofzo dus het is geen kramp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Mannen en vrouwen hebben ergogene zones. Plekken op hun lichaam die extra prettig zijn bij aanraking.

Je lichaam reageert daar spontaan op kan je zelf niet sturen bij aanraking.

Erogene zones van de man

Plekken die voor veel mannen lekker zijn:
•penis: niet alleen de eikel, maar ook de ballen en het perineum (stukje tussen ballen en anus) zijn gevoelig
•billen
•mond
•binnenkant van de dijen

Veel mannen vinden het ook lekker als hun tepels, hals, handen, voeten en onderbuik worden aangeraakt. En vaak is de anus ook een gevoelige plek. Dit is maar een selectie van erogene zones, misschien hebben jij of je partner nog wel andere gevoelige plekken.

DUs nix geks lekker genieten en ontdek ook jouw erogene zones. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ook dat hij nog een tijdje "door schokt" als ik al gestopt ben? Het is zo erg dat hij er gewoon spierpijn van heeft. We vinden het niet erg hoor :) Maar hij vond het nogal apart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor dat geeft nix, je hebt een super relaxte vriend, die de controle totaal loslaat. En hoe vaker je het doet dan zal de spierpijn ook wel weg blijven, mischien? LOL

Andere antwoorden (1)

Jij prikkelt zijn lichaam, en die reageert daarop. Zenuwuiteinden nemen die prikkels op en geven dat 'stroompje' weer door naar spieren die zich gaan aanspannen. Actie = reactie om kort te zeggen. :)
Voor iedereen is dat verschillend. En er is niets geks aan.
En het bovenstaande klopt ook. Hij geeft ook aan dat het fijn is, dus ik zou zeggen, blijf het gerust doen ;)