Ben je sexueel actief als je ooit sex hebt gehad?

ben je sexueel actief als je ooit sex hebt gehad maar daarna niet meer ben je dan een half jaar daarna nogsteeds sexueel actief of niet?

11 maanden geleden
3K
ronron1212
11 maanden geleden
Nee seksueel actief wil zeggen dat je regelmatig sex hebt
tinus1969
11 maanden geleden
Is deze graag gesteld door een arts ihkv een medisch onderzoek of medisch probleem? Dan zou ik het genuanceerde antwoord geven dat je hierboven beschrijft.
SimonV
11 maanden geleden
Zie ook:
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/254597/sexueel-actief/
Thecis
11 maanden geleden
@ronron1212
Tijdens een intake bij bijv een psycholoog wordt er mee bedoeld dat je ook al wel eens seksueel hebt gehad. Oftewel of je nog maagd bent of niet.
Zoals Tinus1969 ook zegt, het moet iets genuanceerder afhankelijk van de situatie.

Antwoorden (1)

Het begrip "seksueel actief zijn" kan verschillende interpretaties hebben, maar over het algemeen wordt het gebruikt om te verwijzen naar een periode waarin iemand seksuele handelingen heeft verricht. Als je ooit seks hebt gehad, zou je kunnen zeggen dat je op dat moment seksueel actief was. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat seksueel actief zijn een persoonlijke keuze en een voortdurende status is die kan variëren in de loop van de tijd. Als je na een periode van seksuele activiteit ervoor kiest om geen seks meer te hebben gedurende een bepaalde periode, kun je jezelf nog steeds als seksueel actief beschouwen op basis van je eerdere ervaringen. Het is ook belangrijk op te merken dat seksuele activiteit niet de enige factor is die iemands seksuele gezondheid bepaalt. Seksuele gezondheid omvat ook aspecten zoals veilige sekspraktijken, gezonde relaties, communicatie en het verkennen van seksualiteit op een manier die voor jou comfortabel en respectvol is. Als je vragen hebt over seksuele gezondheid, is het raadzaam om contact op te nemen met een arts, een seksuoloog of een andere professionele zorgverlener die gespecialiseerd is in seksuele gezondheid. Ze kunnen je de juiste begeleiding en informatie geven op basis van jouw specifieke situatie.
11 maanden geleden