Ja, dat kan, als de draadjes van het koperspiraal niet kort genoeg zijn afgeknipt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik noem een wondje door iets te lange draadjes nou niet direct 'schade'. Als ik een klein wondje aan mijn hand heb is dat toch ook geen schade?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit probleem ontstaat juist als de draadjes tekort zijn afgeknipt. De draadjes zijn opzich heel flexibel en krullen als het ware rondom de baarmoedermond. Als de draadjes te kort zijn kunnen ze niet opkrullen, ze worden dan ook veel minder flexibel (denk aan het verschil tussen een korte en een lange haar.)
Nee, dit kan niet.

De draadjes brengen geen schade aan. Indien de draadjes langer zijn, voelt de man de draadjes juist minder goed. Vaak wordt gedacht dat het dan juist meer doet, maar dit is niet zo.

Ik heb zelf ook een spiraaltje en heb mijn huisarts dezelfde vraag gesteld. Hij heeft het me laten voelen. De draadjes kun je vergelijken met een "soort vissendraad". Als ze kort zijn, zijn ze minder flexibel.

Lange draadjes geven meer mee, waardoor het minder voelbaar is. De draadjes worden overigens door je lichaamssappen zachter.

Het kan wel zijn dat je partner soms per ongeluk tegen de draadjes stoot ( groter geschapen of door een bepaald standje).

Als de draadjes korter zijn ( je kunt dit aangeven, maar het is niet raadzaam -> ivm het bovenstaande en lange draadjes maken het verwijderen later alleen maar makkelijker voor de arts) zal dit wat sneller voelbaar zijn ( het schijnt een beetje te kriebelen, maar geen pijn te doen), omdat korte draadjes wat stugger zijn, maar omdat het spiraaltje in je baarmoederhals zit zal het geen schade aanbrengen.

Succes!

Toegevoegd na 54 seconden:
Overigens.... er zijn altijd uitzonderingen, maar de kans is erg klein...