Kan je na 3 maanden coma volledig herstellen en terug fatsoenlijk functioneren of blijf je daar altijd iets van zien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is vaag omschreven, maar dat is afhankelijk van of en waar er een beschadiging zit.

Antwoorden (2)

Het is zeker mogelijk om na een coma weer zodanig te herstellen dat je volledig kunt functioneren. Maar het zal nooit 100% terug worden zoals het voorheen was. Er blijven altijd wel wat restverschijnselen. Zoals bijvoorbeeld een been wat een beetje sleept, of een lichte vorm van afasie. Alleen bij jonge kinderen is de kans het grootst dat ze vrijwel net als voorheen worden. Omdat bij hen de hersenen nog in ontwikkeling waren en zich kunnen aanpassen.
Amadea
11 jaar geleden
Men zegt steeds dan men er altijd iets van over houdt.
Evenwel ken ik mensen die na +/- 6 maand volledig ok en terug aan het werk waren.
Maar ik ken er ook een aantal die voor altijd zichtbare problemen hebben.
Veel hangt af van de fysieke conditie van de persoon en natuurlijk van de leeftijd.