wat te doen tegen kriebelhoest?

Ik kan niet slapen omdat ik erge kriebelhoest heb. Ik heb geen geneesmiddel in huis. Wat kan ik doen voor toch een beetje nachtrust?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K

Antwoorden (12)

Ja hoestdrank zou ik morgen maar inslaan, maar voor nu, probeer wat "stroop" achtigs naar binnen te krijgen, dit zou de kriebel aanzienerlijk verkleinen, had hier ook last van, avonden lang hoesten, echt niet een pretje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf doe ik dan altijd een beetje whiskey of andere sterke drank in mijn mond, en inhaleer, zodat je de sterke damp door je keel voelt gaan.. Weet alleen niet of dit echt handig is om te proberen, want als je te veel in je mond doet, komt het in je luchtpijp en doet het pijn.
Je kan ook gorgelen met zout water, maar dit vind ik nooit echt een gevoel van voldoening geven tegen de kriebel...
En honing helpt ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme melk met honing. Dat is wat stroperig en hecht goed in je keel , en het is verzachtend.
Als je geen honing hebt, gebruik dan suiker, dat werkt ook wel, maar iets minder goed.
Of een paar druppeltjes toco toline, dat helpt overal tegen.
13 jaar geleden
Sabbelen op een dropje of een zuurtje. Als je meer speeksel aanmaakt is het kriebelen ook niet meer zo aanwezig.
13 jaar geleden
Gorgelen met rode wijn verzacht keelpijn en vermindert kriebel. Ik heb altijd propolis tinctuur in huis. Dat helpt ook heel goed. Preventief: vitamine C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rookt stop dan eventueel met roken en zorg voor een vochtige omgeving waterbakjes plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje rechter op slapen kan soms ook al helpen. Je kan een extra kussen onder je hoofd leggen.
Als je last hebt van vast zittend slijm zou je ook kunnen proberen van te dampen. (hoofd onder handdoek en boven een ketel met stomend water, en dan diep ademhalen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo heet mogenlijk douchen. hoestbuien nemen af door de stoom.

Beterschap !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip uit grootmoederstijd: een opengesneden ui naast je bed..
Wat ook helpt is je keel/borst heel licht insmeren met Dampo ( Vicks) en een sjaal om.. je zweet als een otter maar hoest niet...
:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
theelepen slaolie of zonnebloemolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allergisch voor je kussen of dekbed. Dat kan een goede reden zijn waarom je s'nachts de kriebelhoest heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
codeinepillen zijn probaat maar dat wordt door een arts voorgeschreven