Hoe kan je voorkomen dat je bloost? En als je bloost hoe dat zo snel mogelijk weer over is...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarom zou je willen voorkomen dat je bloost, Congoleo? Het laat zien, dat je eerlijke en diepgevoelde emoties hebt, en dat je, ondanks alles wat je hebt meegemaakt, nog steeds een openheid, een natuurlijkheid bezit; dat je niet een cementlaag om je heen hebt gemetseld....
Ga er zo nonchalant mogelijk mee om : ik bloos, nou en?
Ik denk, dat de meeste mensen het op z'n minst charmant, maar toch zéker vertederend zullen vinden, dat je zichtbaar geraakt bent door iets.

Ik heb zelf ook zoiets : ik krijg heel gauw tranen in m'n ogen, hoewel ik werkelijk zelden of nooit huil( is op één hand te tellen)
Als ik bijv. vertel, dat ik iets héél erg zielig heb gevonden, vooral als het over een dier gaat, of als ik iets heel mooi vind, vooral bij muziek. Da's mí'jn blozen, en wie het niet wil zien, of wie er zich ongemakkelijk door voelt, kijkt maar een andere kant op. Tóch???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thx!

Andere antwoorden (7)

blozen is het stromen van bloed door je aderen van je gezicht dat vrij komt bij een emotie, je kan dat alleen verbergen door make-up omdat je huid waarschijnlijk dun is en het makkelijk zichtbaar is. Voorkomen kan je het niet omdat het een natuurlijk proces is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo te lezen vind je het blozen een probleem.

Precies dat is het probleem, het veroorzaakt angst, waardoor je sneller en langer gaat blozen.

De oplossing is dus: acceptatie.

Jij bloost. Nou èn? Heeft de ander daar misschien een probleem mee? Da's dan vooral ZIJN probleem!

Jij bloost. Denk: hihi, daar heb je mij weer. ZEG dat ook rustig.

Zo gaat de spannning weg. Bij jou (het belangrijkste), en bij de ander. Je bent meer mens, meer ontspannen. Je komt nader tot elkaar, zit niet naar elkaar te kijken op een manier van "wat zou die ander nu van mij vinden", "wat moet ik nu wel of niet zeggen of doen".

Accepteren en ontspannen is de sleutel. Het blozen zal er niet door verdwijnen, het probleem wel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Juist doordat je bang bent om te gaan blozen overkomt het je steeds, probeer je over die angst heen te zetten. Word je toch een keer rood negeer het en denk eraan dat er wel meer mensen eens blozen,dat doet niks af aan de persoon zelf, die blijft hetzelfde. Waarschijnlijk heb je voor je gevoel een keer geblunderd of iets voor je gevoel niet goed gedaan,wat je normaal heel goed doet,waardoor je een beetje faalangst hebt gekregen. Met als gevolg dat je bloost,dus houd je goed voor dat je het kunt,en probeer niet te denken "als ik maar niet rood wordt". Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je niet voorkomen, het blozen maakt je eerlijk...

Accepteer het en het verdwijnt vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg maar als je bloost :"" oeps ,ik krijg er een kleur van ,ga de confrontatie maar eens aan met je zelf , dan zakt het meteen weer weg .Je zou het liefst wegzakken door de grond toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Saai antwoordt:
Probeer het te negeren.
Als je toch bloost schenk er dan geen aandacht aan.
Zeg een ander er iets van, zeg dan : goed gezien ik weet het.
Als je ouder wordt wordt het minder.
Probeer aan je verlegenheid te werken, want daardoor ontstaat het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet alleen verlegenheid, het kan ook ( een vorm van) opwinding zijn zelf was ik er al jaren "over heen gegroeid" maar sinds ik een andere weg in geslagen ben in mijn leven en meer ( spannende) dingen doe bloos ik ( met mijn 52 jaar grin) ook weer - soms.

Wel is er een onderzoek geweest waar uit is gekomen dat "men"blozende mensen vaak sympathieker vind en denkt dat zij eerlijker zijn ( doordat zij zich toch "verraden") dus dat is zeer positief.

Schenk er zelf idd geen aandacht aan of maak er idd een grapje van ( zelfspot wordt ook vaak gewaardeerd :) uiteindelijk zul je merken dat het over gaat, en zo niet dan leer je er wel mee om gaan denk ik