Niet wakker kunnen worden in slaap/droom wat moet ik doen?

Ik heb het 3/4 keer gehad... Ik droom dan iets,, maar dan word het helemaal zwart. en dan wil ik me ogen opendoen en dan lukt het niet. en dan wil ik met me hand bewegen dan lukt het niet, dan raak ik in paniek, dan wil ik mezelf van me bed afduwen, dan lukt het ook niet, en dan zie ik gewoon alles zwart, en uiteindelijk word ik wakker, en dan ben ik bang om weer te gaan slapen, zoiets duurt geen halfuur ofzo, het duurt gewoon weetniet hoelang, het begon toen ik opvakantie naar zweden ging toen ging ik in de auto slapen, en toen ging ik heel erg diep in me droom het voelde erg raar, en toen werd het zwart en wou ik mezelf wakker maken maar het lukte niet, sindsdien ben ikn erg bang voor dat ..en durf ik soms niet te slapen,, ik droom niks tijdens zo'n geval,

wat moet ik doen ? wat is dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Denk dat het een slaapverlamming is, ik heb namelijk het zelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt,heb ik ook last van.
Hebben best veel mensen.
Ik durf dan ook niet meer te gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb geen droom tijdens slaapverlamming? of is dat de bedoeling?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maakt niet uit ik droom ook niet altijd en toch heb ik het. Meestal probeer ik weer terug inslaap te vallen en daarna word ik weer wakker en is er niets aan de hand. Het kan helemaal geen kwaad het is alleen eng de eerste keren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog steeds ben ik bang daatt ik dann nooit meer wakker kan worden... :'(
Cryofiel
11 jaar geleden
En DAT is je probleem: je eigen angst. In feite heb je gewoon slaapverlamming. Dat is een heel normaal verschijnsel. Niets mis mee, niet gevaarlijk. Zodra je weet wat er in je lichaam gebeurt (heb je het Wikipedia-artikel al gelezen? doen hoor!) hoef je niet meer bang te zijn. Je kunt dan juist eens goed opletten wat er in je lichaam gebeurt. Kijken hoe lang het duurt. Proberen of je spieren het allemaal tegelijk weer doen, of dat ze één voor één weer "aan" gaan.