Hoe komt het dat als ik ga slapen en ik zeg om 6 uur wakker worden dat ik dan ook zo laat wakker word..?

Dan zeg ik voor dat ik ga slapen achter elkaar 6 uur wakker worden en dat word ik dan ook... Hoe komt dat enzo..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord van mij, wel een goede vraag van jou.
Ik weet het niet, ik heb het zelf ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeh dat is handig kun je je nooit verslapen :p ga ik ook proberen vnv :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als mijn ouders me laten slapen dan lich ik om 2 uur nog in bed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook :)

Antwoorden (5)

Ik sta altijd te laat op dus dankjewel trouwens ;p
volgensmij komt het doordat je denk ik al rond de 14 ofzo zit en al zegmaar de tijden in je hoofd heb en als je het als het ware in je hoofd stampt om 6 uur wakker te worden dan kan dat denk ik ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt iets wil dan lukt het ook.
Als je werkelijk om 6 uur wakker wil worden dan doe je dat. Klinkt misschien wat simpel, maar zo werkt het denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke vraag.
Wat je doet als je een paar keer tegen jezelf zegt dat je om zes uur wakker wilt worden is jezelf hypnotische suggesties geven.
Klinkt misschien heel raar, maar het geven van hypnotische suggesties is iets dat iedereen de hele dag door doet. Alle zelfpraat met jezelf en alle gesprekken met andere mensen zitten vol met deze suggesties.

Laten we even stellen dat je een bewuste hebt: het deel van je hersenen dat nadenkt en bijvoorbeeld wiskunde sommen doet.
En dat je een onbewuste hebt: het deel van je hersenen dat dingen regelt als ademen, fietsen, veters strikken, etc. Daar hoef je dus niet over na te denken.

Iets wordt een hypnotische suggestie als het van je bewuste naar je onbewuste doordringt. Door dus meerdere malen te zeggen dat je om 6 uur wakker wordt komt jou suggestie van je bewuste in je onbewuste.
Je onbewuste zorgt ervoor dat je niet hoeft na te denken over hoelaat je wakker wordt en zorgt dat je om zes uur wakker wordt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een hele goede interne wekker, ideaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga ik ook proberen! Ik denk dat het komt omdat je het in je hoofd herhaalt en zodat het goed tot je doordringt en daarom zonder dat je het weet erin gelooft. En als je ergens in gelooft lukt het meestal ook. Bijvoorbeeld als je iets doet en je zegt dat je het niet kan lukt dan lukt het ook niet. Als je zegt dat het kan dan lukt het wel.