Wat kan ik verwachten van individuele therapie met als doel: ' omgaan met negatieve gevoelens'?

Vorige week had ik mijn intakegesprek bij de psycholoog.
Hij adviseerde me om individuele therapie te volgen met als doel: beter om te gaan met mijn gevoelens. Wat kan ik hiervan verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk krijg je dan cognitieve gedragstherapie. Dat heb ik ook gehad en heeft me erg geholpen. Je leert dan dat je kan beinvloeden hoe je je voelt door je manier van denken te veranderen. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Het kost wat oefenen, maar je hebt er levenslang wat aan. Zou voor iedereen nuttig zijn. Je maakt je niet zo snel druk meer om iets, laat negatieve dingen makkelijker los en komt zo minder snel in een 'negatieve spiraal'.
Ik heb zo geleerd bijvoorbeeld mij minder aan te trekken van de mening van andere mensen, om mijn zorgen niet teveel aandacht te geven etc.
Succes! Stel je ervoor open, doe de oefeningen en je merkt vanzelf dat het steeds beter lukt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat je al zegt. Regelmatige bezoekjes aan de psych om zo langzaam aan je negatieve gevoelens de baas proberen te worden en die leren afsluiten of leren omzetten in positieve gevoelens. Dus op een andere manier tegen dingen aankijken.

Uitgezocht zal ook worden waarom je zulke negatieve gevoelens hebt. Dat zit ergens in je en daar moet een knopje worden omgezet.

Juist goed dat je in therapie gaat. Negatieve gevoelens kunnen zomaar je hele leven verpesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat ze je leren om op een andere manier om te gaan met de negativiteit. Ga je ze ombuigen naar een opbouwende manier van voelen. Het gaat erom dat je zelf de talenten gaat ontwikkelen die jou helpen om anders naar dingen te kijken. Het is dus niet alleen maar praten met een psycholoog maar zeer zeker zelf ook veel oefenen.
Succes.