Maybel
Het is aan jouw Mambalgin om de keuze te maken of je energie wil steken in een kind dat stommerik tegen jouw zegt, ik zou dat ook nie’ leuk vinden én zeker niet als HSP’er= Hoog Sensitief Persoon= mensen die zich ongemakkelijk vinden bij gevloek, vieze woorden, ruzie, geweld, etc…
Ik begrijp héél goed wat Pelle aan je voorstelt, maar voor dezelfde moeite pak je negatief met negatief aan en geef je zelf een antwoord van: en jij dan ‘dikkerd’ ., maar de kans is groot dat zo een antwoord geven niet in je aard ligt.
Je kan het ook aan de ouders melden en hun zeggen dat je nog wel op die kinderen wil passen, maar dat ze hun kids vieze woorden moeten verbieden en dat ze respect voor jouw moeten hebben.
Wat ook een ideetje is: je schrijft op een papiertje: ’ dat je zélf bent’.....wanneer dat ventje nog eens lomperik of stommerik zegt dan zeg je: kom eens hier, ik heb wat voor je…je geeft hem het papiertje en zegt,:’ kan je lezen? lees dit eens"...vaak is het doeltreffend als je iemand die verbaal zich vlot uit, schriftelijk een boodschap geeft.
Blijf rondvragen tot je een antwoord krijgt op je vraag dat aansluit bij uw persoonlijkheid, bij uw manier van omgaan met kids, succes!