De dokter zei dat ik 179cm wordt & volgend berekeningen op het internet maar 171cm wie moet ik geloven?

De dokter had me toen gewogen en gemeten en aan de hand daarvan heeft ze een grafiek opgestelt en ze zei dat ik 179cm groot zou worden. Maar volgens velen berekeningen op het internet zou ik maar 171 worden ( moeder 153 vader 165)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De dokter zal de grafiek in de bron hebben gebruikt en gekeken hebben naar jouw groeilijn en dan komt ze dus op jouw eindlengte. Berekeningen op internet zijn wel minder betrouwbaar maar ook zo'n grafiek zegt weinig want sommige kinderen stoppen eerder met groeien en anderen gaan veel langer door. De grafiek is dus ook een gemiddelde.

Het beste is een berekening maken aan de hand van een foto van je groeischijven, dat is het betrouwbaarste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dokter is ook wel eens een man hoor.. :) 'en dan komt ze...'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt duidelijk de vraag niet gelezen.... daar staat dat het een vrouw is!

Andere antwoorden (3)

Je dient de dokter te geloven, die baseert zijn berekening niet alleen via een grafiek maar ook met haar/zijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dokter is ook weleens een vrouw hoor....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle: sorry, ik heb één "haar" te weinig geschreven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle haha, lees je eigen antwoord dan maar nog eens goed door ;) een beetje andere mensen verbeteren, tsss.. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gast117844: +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie kunnen allebei niet lezen, de dokter van de vraagsteller IS een vrouw!
Van de dokter krijg je persoonlijk advies, dus ik zou de dokter geloven;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de klub van lange mensen weet ik dat de lengtegroeivoorspellingen een zeer grote onzekerheid vertonen. Je zult wel ergens in het midden uitkomen. Alle voorspellingen, ook die met röntgenfotos kun je rustig met een korreltje zout nemen.