Waar blijven rages?

Smurfen, wuppies en noem maar op, tijdens de rage betalen mensen er veel geld voor (bv voor een wuppie) opeens is die rage voorbij, en blijven mensen de wuppies enzo bewaren , tot ze in de weg liggen, en kan je ze gratis krijgen?

waarom doen mensen aan dit soort dingen mee, en nog erger... waarom betalen mensen veel geld voor een prul tijdens de rage en gooien ze het weg als de rage voorbij is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De eerste echt rage die ik me herinner was de hoelahoep eind jaren vijftig. Het was denk ik een modegril waarmee de tienermeisjes zich konden afzetten tegen de volwassen cultuur.
De hoepels kon je wel kopen maar de meeste mensen maakten de dingen van een stuk pvc- pijp en een kurk. Later ontdekte de commercie de rage als profijtelijk en werden rages bedacht om vooral kinderen aan zich te binden.
Dat ook veel volwassenen niet ongevoelig zijn voor rages zal zijn oorzaak wel hebben in het feit dat veel volwassenen zich jeugdig willen gedragen.
In de rage gaat het gewoonlijk om zaken van weinig waarde waarmee iedereen zich bij de massa kan aansluiten.
Als iedereen van het product is voorzien ziet men in dat het een volstrekt nutteloos ding is en kan men het voor zijn fatsoen alleen nog maar weggooien. Het idee moet dan weer vergeten worden voordat een nieuwe rage van de grond kan komen en iedereen zich weer als een gek op het volgende prul stort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het begon in de zestiger jaren, zegeltjes sparen... Wij sparen alles wat er maar te sparen is... Hoe gek zijn wij, Nederlanders... Maar het is gewoon zo... En als Nederlanders spaarderig zijn, dan bedenken de reclamejongens steeds weer nieuwe prullen om te sparen...

Waar er aanbod is, wordt de vraag wel gecreëerd hoor...

Toegevoegd na 5 minuten:
Waar blijven ze, in de prullenbak na verloop van tijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen kuddedieren zijn. In de optiek van het doorsnee kuddedier (die meestal niet voorop loopt) is het zo dat je het beste zoveel mogelijk met de kudde mee moet rennen, ook al begrijp je niet helemaal waarom je dat eigenlijk doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Momenteel hebben ze bij de C1000 gogo's.
En mijn 6 jarige zoon doet er vol overgave aan mee.
Waarom ?Omdat de hele klas het doet en hij mee wil doen.
Alle rages worden rages omdat kinderen dat er van maken (en de merchandise natuurlijk)
Kinderen willen vooral meedoen met de rest.

Jaren geleden had je flippo's,mijn oudste zoons deden daar aan mee,ze liggen in een verzamelmap op zolder als aandenken voor later.

Toegevoegd na 1 minuut:
Veel dingen krijg je trouwens gratis,de flippo's bij de chips,en de wuppie's en gogo's bij een bep. bedrag aan boodschappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men gaat uit van de hebberigheid van de mensen, ze zien iets bij een ander en willen het ook hebben.
Na enige tijd is de nieuwigheid er af en de rage is voorbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel eenvoudig, ze willen erbij horen en de hebzucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja....In mijn tijd was speldjes sparen een rage. Rages zullen nooit ophouden te bestaan en wat maakt het ook uit.