Wat zijn deze bultjes tussen mijn haren?

Ik ben een vrouw van 53 jaar. Het zijn maar 2 bultjes, graag wil ik weten wat deze zijn. Ik heb ze sinds kort pas.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het kan zijn dat ik gestresst ben geweest de afgelopen dagen. Deze bultjes jeuken niet, maar doen pijn als ik erop druk.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ze zitten aan de bovenkant van mijn hoofd. Ze zijn zo groot als spelden knopjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan van alles zijn...
Kun je geen verdere omschrijving geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, waar zitten ze, bijvoorbeeld. Bovenop je hoofd, aan de zijkant oid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe groot zijn ze? Vergelijk met iets bv. zo groot als een speldeknop of zo groot als een erwt.

Het beste antwoord

Bij zorgen altijd naar de huisarts, zeker als ze plotseling zijn gekomen, veranderen van vorm/grootte/kleur en natuurlijk als ze pijnlijk zijn.
Maar het kunnen ook onschuldige vetbultjes zijn, als gevolg van meer transpireren door hormonale veranderingen bijvoorbeeld.
Nogmaals bij zorgen naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou het laten beoordelen door je huisarts. Dat kunnen wij hier niet op GV. Maak snel een afspraak of misschien heb je morgen wel een inloopspreekuur, daar zou ik direct heen gaan. Heb je zekerheid en rust.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Het kunnen ook een soort puistjes zijn; bultjes verstopt met talg. Probeer ze voorzichtig uit te knijpen, maar ga bij twijfel naar de dokter. Waarschijnlijk stelt het niks voor. (ik persoonlijk zou net zo lang knijpen, duwen, trekken en prikken totdat het bultje open ligt :p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meest voor de hand liggend zijn atheroomcysten, verstopte en ontstoken talgklieren, die op de behaarde huid veel voorkomen. Maak je er niet al te veel zorgen over maar ga gewoon naar je huisarts als je wilt weten wat het precies is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je onbewust op je hoofd hebt zitten krabben vanwege je stress en dat je huid daar een beetje ontstoken is. Het klinkt niet allarmerend maar als je je er zorgen over maakt even naar de huisarts gaan.