na hoeveel tijd werkt de pil?

ik ben 16, en ik neem ongeveer 3 maanden de pil, maar na hoeveel tijd (of strips) werkt de pil normaal als je met de allereerste tablet bent begonnen op een willekeurige dag, dus niet op de dag dat je je maandstonden hebt.

Toegevoegd na 7 minuten:
(ik ben net met de derde strip begonnen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je bent de eerste maand zowieso niet veilig. Dus na de tweede maand wel. En jij nu in je derde maand zeker. Mits je het juist inneemt natuurlijk.

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor mij alweer een tijd geleden dat ik die dingen gehaald heb. Maar idd de eerste maand niet veilig klopt niet. 7 dagen zoals hieronder beschreven klopt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de eerste dag van je ongesteldheid begint ben je meteen veilig. Met 2e tot 5e dag, ben je na een week veilig. Althans dat zegt mijn vrouw hier naast mij. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schijn niet echt uit te maken (zegt mijn vrouw) na 1 week is het sowieso veilig. Als je er zelfs een keer 1 vergeet kan het ook niet direct kwaad.
de eerste strip is nog niet veilig daarna wel, voor zover de pil veilig is want da zijn ze natuurlijk nooit voor de 100% mijn sterke dochter zwom daar gewoon doorheen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij alles juist hebt geslikt, ben je vanaf de 2e maand dat je de pil gebruikt voor 99% beschermd tegen zwangerschap.
Na de eerste maand moet je trouwens wel ongesteld zijn geworden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na een maand werkt de pil veilig mits je heb goed gebruikt iedere dag netjes op de zelfde tijd een pilletje in nemen dan moet het goed zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel dat je dan weer begint met de pil na een stopweek en je slikt hem al een half jaar ongeveer, kun je dan direct na bijvoorbeeld 1 min al seks hebben?

Toegevoegd na 1 minuut:
1 minuut