Heb ronde rode plekjes aan de zijkant van mijn lichaam, wat kan het zijn?

Zie foto. Ben nergens allergisch voor zover ik het weet :o eerste keer dat dit me overkomt, kan ook geen waterpokken zijn want al gehad en ben 18 jaar. (man)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dat zijn warmtebultjes.

Overmatige transpiratie is de oorzaak van deze bultjes. Het zweet beschadigt de oppervlakkige cellen van de huid. Deze blokkeren de normale afvloed van het zweet, waardoor dit zich ophoopt onder de huid.

Voorkomen is de beste manier van behandelen. Vermijd daarom omstandigheden die leiden tot overmatig transpireren. Wanneer de huiduitslag reeds is ontstaan, moet de huid koel worden gehouden. De verschijnselen verdwijnen dan meestal binnen een paar dagen.

Een koele omgeving kan veel hulp bieden, maar vermijdt het gebruik van deodorants, lotions, insectenverdelgingsmiddelen of poeder, zolang u nog transpireert. Wanneer de huid weer is afgekoeld, gebruik dan een koelende lotion om de verschijnselen tot rust te brengen.

Toegevoegd na 58 seconden:
http://www.doktersabc.nl/warmtebultjes/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!! Ben nu momenteel ook in Turkije waarbij het ook 40 graden + is! Top, bedankt!
burgos
11 jaar geleden
Van mij een plus,goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!