als ik wil fietsen krijg ik pijn in mn edele delen, het wordt als het ware beurs. Wat kan ik hieraan doen?

ik ben een vrouw.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Probeer eens een rond zadel. Dit model zadel wordt ook gebruikt door mannen die bv. een prostaat operatie hebben ondergaan. Maar in feite is het een vrouwenzadel, een "rokzadel". Er bestaan ook andere modellen van rokzadels, maar zelf heb ik de beste ervaringen met het ronde model.
Want al zijn gewone gelzadels, fietsbroeken etc. uitstekende middelen, soms is het niet voldoende.
Met een rond rokzadel zit je gewoon met je zitvlak op je zadel, je edele delen komen er dus niet mee in aanraking. Je kan ook lichtjes van zithouding veranderen : eens wat meer naar achter, eens wat meer naar voor etc... zodat afwisselend verschillende delen belast worden.
neem es een kijkje op :
http://hollandbikeshop.com/fietsonderdelen-hybridefiets/fietszadels-zadelpennen/rok-fietszadel.
Daar vind je er één van selle royale. Maar allicht zijn er ook andere merken die ze verkopen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga naar een goede fietsenzaak en laat je eens adviseren over een goed zadel. Vraag tevens advies over de afstelling van je fiets. Een andere fietshouding kan dergelijke klachten ook doen verminderen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Er vanuitgaande dat je een huis-tuin-en-keuken fiets bedoelt:
Je kunt een ander zadel nemen.
Ik denk dat een gel-zadel al lekkerder zit.

Aan de andere kant kun je ook even doorbijten, over een tijdje voel je het niet meer.

Mocht je een wielrenfiets bedoelen, dan kun je een wielrenbroek dragen, daar zit een zeem lap in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hier is een speciaal zadel voor met in het midden een opening :-)
dit is speciaal voor dames je hebt meerdere modellen weet niet wat voor fiets je hebt
google maar eens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rokkenzadels zullen toch nog wel bestaan?
laat een rokkenzadel monteren; het is even wennen, maar daarna wil je niet anders.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, het is een overdwars ovaal waar je op zit, als op een krukje.
mogelijk moet de hoogte wat versteld, maar het fietst heel fijn.