Wat kun je het beste doen als je weet dat je een aantal uur niet in de gelegenheid zal zijn te plassen (niet naar het toilet kan)?

Natuurlijk moet je dan geen liter appelsap van te voren drinken, logisch. Maar zijn er nog andere remedies? Dingen die je wel of niet moet eten bijvoorbeeld? Is er voedsel dat katalyserend werkt of juist stoppend? Of zijn er dingen (niet drank- of voedselgerelateerd) die je kunt doen of laten?

Weet jij het antwoord?

/2500

zo weinig mogelijk drinken en net van te voren nog even gaan plassen kleed je ook heel warm aan zodat je gaat zweten want alles wat je eruit zweet hoef al je al niet meer uit te plassen zorg wel voor voldoende deo

Mijn ervaring: zo weinig mogelijk bier drinken, want als je dan eenmaal moet, is er geen houden aan. Verder vermijd ik altijd thee. De beste remedie als je eenmaal moet is afleiding zoeken. In ieder geval zodat je je niet blijft focussen op je plasdrang.

geen koffie, thee, alcohol, dat in ieder geval niet.... vooraf geen zoet of zout eten zodat je dorst krijgt en onnodig drinkt om de veroorzaakte dorst te lessen. geen kraan laten lopen als je in de w.c. - loze situatie zit..... Concentreer je op een woestijn.... In het ergste geval draag een luier of tena lady.....

Uurtje van te voren niet meer drinken. In dat uur paar keer plasje doen. Warm aankleden hoeft niet, zweten is niet nodig. Je moet niet teveel vocht verliezen. In die uren dat je niet naar toilet kunt gaan moet je ook gewoon drinken, voorkom uitdroging, kleine beetjes water of sapjes. Geen koffie/thee want die drijven juist vocht uit.

Spaarzaam gebruik van af en toe een dropje doet de dorst verminderen (soldaten hadden tijdens WOII in de woestijn ook drop bij zich).

Aanvullend op bovenstaand antwoord: Niet op de tocht of in de kou gaan staan/zitten. Kou werkt bij veel mensen de plasdrang op! En verder weet ik dat je van bleekselderij en asperges meer gaat plassen. Toegevoegd na 6 minuten: Ook peterselie, ananas, bietjes, spruitjes, komkommer en mierikswortel zijn vochtafdrijvend.

ik zou naast weinig drinken ook wat zouts eten (zonder overdrijven)want zout werkt goed tegen plas drang wat ik vroeger deed als ik lange bus reizen maakte was gekookte eitjes eten dat constipeerd lekker Toegevoegd na 1 minuut: en ik ga ook helemaal mee met de steling van goed zorgen dat je het warm hebt

bijna alles staat er al, er staat alleen nog (bijna) niks over het psychisch effect. Als je nl weet dat het niet kan, moet je per definitie. Dus, je zet er niet bij wat de reden is dat je niet kunt, maar bedenk voor jezelf een uitweg (naast als die uitstekende tips in de andere antwoorden). doe een tena lady in of een dik maandverband en denk dan, zo kan ik ten minste iets morsen als de nood aan de man komt. 10 tegen 1 dat dit niet nodig is als je weinig hebt gedronken ed maar het voelt gewoon veiliger. En draag geen hele besmettelijke lichte broek, hoe safer je je voelt hoe minder last je hebt, je houdt het (neem ik aan ten minste) 's nachts ook de hele nacht vol.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100