Bestaat er Biologische Franse Rode wijn zonder Sulfieten?

En zo ja, waar is dat dan te koop.
Heb het in diverse natuurwinkels niet kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Kijk maar eens op onderstaande site.
Het bevalt mij wel.
Sulfietvrij betekent ook dat ontsmetten van flessen e.d. met ander spul moet gebeuren dan sulfiet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Franse wijnen is lastig..Duitse en Oostenrijkse wijnen zijn wel te krijgen maar dan moet je echt op zoek naar biologische tuinders.. hier in Eindhoven is iedere week een kleine markt met die producten, ook jammetjes en en andere lekkere dingen, maar daar heb jij waarschijnlijk niets aan..
:-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Frankrijk heeft twee prachtige biologische wijnen: een Saumur Brut en een Saumur Rouge, beide van wijnmaker Guillaume Reynouard. Waar ze te koop zijn:

Alkmaar
in Plus Alkmaar, Kwakelkade 14-16, 1823 CK
Almelo
in Plus Almelo, Bornestraat 46-48, 7607 KP
Amersfoort
in Plus Amersfoort, Arnhemseweg 4, 3817 CH
Apeldoorn
in Coop Apeldoorn, Hofstraat 117, 7311 KT
Arnhem
in Plus Musiskwartier, Roggestraat 26, 6811 BB
Barneveld
in Plus Barneveld, Gowthorpplein 50, 3772 CC
Bergschenhoek
in Plus Koelhuis, De Vlashoeck 24-30, 2661 LM
Bilthoven
in Plus Bilthoven, Donsvlinder 2, 3723 TX
Denekamp
in Plus Denekamp, Oldenzaalsestraat 40a, 7591 GM
Groningen
in Plus Vechtstraat, Vechstraat 131, 9725 CT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo wijngenieter! Met gerust hart kan ik je prachtige wijnen uit een streek in de Bordeaux aanbevelen:
Saint-Emillion (liefst Grand Cru en nog fijner Grand Cru Classé). Best wel een pittige of wat karaktervolle wijn. Door de druivenboeren wordt alles geheel biologisch verzorgt en jaarlijks gecontroleerd! Vervolgens bij aanbieden van de druiven bij het Chateau wordt het vervolgens geheel traditioneel gebotteld. De Saint-Emillion streek is niet zo groot, dus vrijwel alle wijnboeren zijn verenigd in een organisatie, desondanks zijn de onderlinge smaakverschillen verrassend groot!
Tip: Saint-Emillion + Emmenthaler kaas (met wat zout&peper) en/of Groninger metworst (met kruidnagel). Gegarandeerd, je trekt volle (kerst)zalen! Proost!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Eh, sorry...Deze wijnen zijn doorgaans te koop bij de slijter enne, soms zelfs bij AH of andere supermarkten. Hoe jonger des te goedkoper en met de de titels als Grand Cru etc nog duurder! Nou vooruit, nog een keer proost!