hallo, ik ben ik ben een jonge en ik ben 14 jaar oud. ik doen elke dag max. 45 keer puch ups. is dat slecht voor men groei?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (10)

Nee is niet slecht, maar denk niet dat je heel gespierd zal worden.

Dan moet je toch echt naar de fitness gaan met een goed opbouwschema, daarna een trainingsschema en goeie voeding!

Toegevoegd na 1 dag:
Als je spierpijn hebt, moet je zeker 1-2 dagen rust nemen. Als je helemaal nergens last van hebt, dan kunnen je spieren het makkelijk aan en kan je gerust 45 push-ups doen. Alleen ga je er niet mee vooruit.
Als ik jou was zou ik veel eten, en volgend jaar als je 15 bent serieus beginnen met trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou iets minder push ups doen en wat meer aandacht aan m'n Nederlands besteden als ik jou was. Ik zou een coach inschakelen voor de fitnessoefeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahah goeie! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad +
Veel krachttraining is niet goed voor de groei van je lichaam,daar zou ik mee wachten tot je uitgegroeid bent.

Maar een 45 push ups per dag is mijns inziens niet te veel,je krijgt er iets sneller (licht) gespierdere armen en bovenrug van.Kijk wel uit dat je het niet gaat overdrijven,spieren in de groei scheuren iets makkelijker en als dat gebeurt ben je verder van huis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw geval, dat je het elke dag max. 45 keer doet, zou ik zeggen dat het niet echt goed is.
De push-ups vergen veel energie van je, welk je lichaam ook nodig heeft bij het groeiproces.

En sowieso elke dag, dat is niet goed.
Je spieren krijgen zo geen rust, en krijgen niet de tijd om zich te herstellen.

Beter is om 2 of 3 dagen rust tussendoor te nemen, en eventueel een andere spiergroep te trainen.

Good luck!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het niet slecht voor je groei. Als het je streven is om spiergroei te ontwikkelen is dit niet echt een goeie manier. Op zich is opdrukken een uitstekende oefening (mits goed uitgevoerd uiteraard, want er zijn veel valkuilen bij deze methode), maar het is beter om het om de dag te doen zodat de spieren ook enigszins kunnen herstellen.

Je kunt naast de push ups ook optrekken, daar pak je ook erg veel spieren mee. Als je naar de sportschool gaat zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden en daar kunnen ze je prima helpen. Vergeet na je oefeningen niet om je spieren een beetje te stretchen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi ,als ik jou was zou ik naar een sport school gaan ,die kan jou uit leggen wat wel en niet goed is voor jou leeftijd en lichaam ,daar zit namelijk verschil in .mijn zoon was ook nog maar 14 ,hij ging altijd met mij mee 2x per week ,
13 jaar geleden
Die paar push ups zijn niet slecht nee. Effect op je groei heeft het pas als je serieus met ZWARE krachtraining bezig gaat. Een paar krachtoefeningen in de sportschool om wat spiertjes te krijgen kunnen dus ook totaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is inderdaad pas als je echte krachttraining gaat doen. Ik trainde vroeger rond die leeftijd ook met push ups en zelfs ook bankdrukken maar ik ben nog steeds 1.80. Zal er nooit achterkomen of ik langer had kunnen zijn maar ik ben groot zat.
Push ups kunnen echt geen kwaad maar ik zou het niet iedere dag doen. Probeer genoeg rust te pakken en je lichaam de kans te geven om te groeien.
Train gewoon met je eigen lichaamsgewicht en wacht nog even met het serieuze trainen. Als je zoiets hebt van.. ik ben wel groot zat dan kun je gaan.

En ga boodschappen dragen voor je moeder of wie dan ook. Daar wordt je ook sterker in je armen van, als ze vol zitten tenminste. Probeer ze maar zijwaarts op te halen en je zal merken wat ik bedoel. Goed voor je schouders en triceps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet slim om alleen push ups te doen, hierdoor krijg je een rare verhouding in spieren. (dikke gespierde armen en een vetbuik gaan niet samen) en JA dat valt op!

als ik jou was zou ik je spieren ook rust gunnen, dan groeien ze ook.

nog beter is om naar de sportschool te gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het iedere dag doet groeien je spieren niet
maar dan train je je uithoudings vormagen duss kan je dat naar een poosje makkelijk
Bronnen: