Hoe vertel ik op een nette manier & vriendelijke manier dat ik wil stoppen met rijden & lessen?

Sinds 1 jaar berijdt ik een paard voor kennissen. Het gaat de laatste weken matig met rijden. Ik krijg veel kritiek omdat we niet snel genoeg vooruit gaan dit veroorzaakt stress bij mij. Naar mijn zin ligt de balk te hoog en staat er te veel druk op. Het paard is te sterk voor mij en daardoor krijg ik lichamelijke klachten. Ik zie er steeds meer tegenop om te gaan rijden de lol is er vanaf, en daarom wil ik stoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoordde vraag, ik wil alleen even aanmerken, dat het bij paardrijden niet om kracht gaat, maar wederzijds vertrouwen en balans tussen jou en je paard, die is er blijkbaar niet, maar ook het kleinste meisje kan het sterkste paard aan als ze samen de juiste klik hebben. Neemt niet weg dat ik wel begrijp wat je bedoeld :) erg veel succes ! En van mij een + voor je vraag :)

Het beste antwoord

Ik vind dat je het al uitstekend hebt verwoord. Je gevoelens en redenen om te stoppen. Ik zou het
precies met deze bewoording aan je kennissen vertellen.

Misschien kunnen jullie er toch nog samen uitkomen zodat je weer zin krijgt om te rijden. Als je dit tenminste nog wil.....

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Net zoals je het hier in je vraag verwoord. Geef aan dat je de druk te hoog vind, dat je het gevoel hebt dat het paard te sterk voor je is en dat je lichamelijke klachten krijgt van het rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het ze kunnen zeggen op een rustige manier: ik wil graag stoppen met paardrijden omdat ik het niet zo leuk meer vind en/of ik krijg er (lichamelijke) klachten door. Dat zullen ze echt niet erg vinden! Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem iemand mee als steun als je het gesprek aangaat. Die kan je helpen om bij je punt te blijven, en is ook getuige naderhand als je je afvraagt of het gesprek wel liep zoals je wilde.
Maar: kun je niet beter eerst proberen om op een lager pitje door te gaan met rijden? Waarschijnlijk vind je het op zich wel leuk, alleen niet op de manier zoals het nu gaat.