met welke pijn zijn weeen te vergelijken?

Met welke pijn zijn weeen te vergelijken?Ik kreeg kuit kramp heel erg.Ik dacht daarna nog zullen ween ook zo erg zijn want dan zak ik echt door de grond van de pijn.Die kuit kramp was echt heftig ik heb het vaak gehad maar die ene keer was zeer pijnelijk.ik moet nog 3 weken voor me bevalling ik ben beetje zenuwachtig.en ik weet niet wat ik moet verwachten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Weeen zijn voor elke vrouw anders en wordt ook door elke vrouw anders beleefd. Het ligt er ook aan hoe hoog je pijngrens is. Ik vergelijk mijn weeen als een tienvoudige ongesteldheidspijn. maar dan moet je wel hebben kunnen ervaren hoe ongesteldheidspijn (kram in onderbuik en rug ) is. en dat heeft ook niet iedere vrouw. Je kan het ook vergelijken met hele heftige buikkrampen als je aan de diaree bent. eerst kramp en dan zo'n persdrang om als volgt de hele ellende in 1 golf eruit te persen. Maar het blijft voor iedereen een hele persoonlijke ervaring en beleving. Ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook geen idee en er best angst voor. tijdens de bevalling was ik zo bezig met het bevallen dat er een soort oerdrang over mij heen kwam. Ik ben 3 keer bevallen, en ik vind sommige pijnen erger dan bevallen. Geloof me, als het echt niet om uit te houden zou zijn, zou er geen enkel gezin met meer dan 1 kind zijn, Het onbekende maakt je angstiger dan jezelf denkt. succes met je bevalling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Diezelfde pijn alleen dan in beide billen en buik, maar je kunt tegenwoordig een ruggenprik krijgen dan voel je niets (moet je wel om vragen).
Overigens maakt het gevoel van blijdschap als jij je kind in je armen gelegd krijgt die pijn ook on voelbaar. Goed luisteren naar wat de Dokter of vroedvrouw/man zegt en doen dan word de pijn ook minder.
Het kan overigens goed zijn dat je er tijdens de bevalling bijna helemaal niets van merkt en de baby er gewoon heel makkelijk uit floept ;-)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop het laatste :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is best wel een geruststelling moet ik zegge ik heb namelijk elke nacht last van en dat voelt zeker niet prettig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weeën zijn voor elke vrouw anders zo heeft mijn ene zus geen enkel probleem gehad (4 kinderen) en de ander is gestopt en houd het bij één kind wat zij, nadat het was geboren, niet eens wilde zie zoveel pijn had zij gehad, en ja ook in de billen of beter gezegd in de bovenbenen(8 Cm ingescheurd), haar onder lichaam was ook pimpelpaars na de bevalling van haar eerste kind van 7 pond.
Mijn moeder heeft er 13 op de wereld gezet en nooit problemen gehad.
Ik zou zeggen ga voor een ruggenprik, die mogelijkheid bestaat dus maak er gebruik van.
Pijn is onnodig tegenwoordig.
Nee hoor, kruitkramp is een heel andere pijn. Weeën vang je op, je puft mee, je kronkelt of je gaat juist recht staan. je kuit kan niet kronkelen ;) Je kan buik-weeën hebben of rug en been-weeën. Bij alles is het zo: hoe meer pijn, hoe dichter bij de uiteindelijke uitdrijving. Je lichaam maakt pijnstillers aan maar dat voel je niet altijd zo. Met een wee kan je wat, wat ik altijd deed was, een oor 'dicht' andere oor naar de verloskundige of arts en in gedachten zag ik mijn kindje onderweg naar de uitgang. Dan verlang je zo naar je kind dat je blij bent met elke wee. Kuitkramp dient nergens toe maar elke wee brengt jouw kind dichterbij.

en inderdaad kun je gewoon vragen om een ruggenprik als je het niet aan durft, is geen enkel probleem. ik geloof ook niet in band door pijn want dan zou in Amerika niemand een band met haar kind hebben. Dus kies voor jezelf, wat jij wil.

Toegevoegd na 2 minuten:
en uiteindelijk is het heel normaal om tegen de bevalling op te zien. vaak als je dan aan het bevallen bent: denk je, hee, zag ik hier nou zo tegenop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weeën zijn heel lastig te vergelijken omdat ze komen en gaan. Een constante pijn is veel moeilijker om mee om te gaan. Je weet dat het komt en gaat en daar houd je rekening mee en daar pas je je ademhaling op aan.

Een ruggenprik krijg je niet bij de eerste wee dus je zult nog heel wat weeën meemaken voor je een ruggenprik krijgt en daarvoor moet je ook naar het ziekenhuis en kun je niet thuis bevallen.

Je moet het dus in ieder geval vergelijken met een koliekachtige pijn bijv bij darmkrampen en geen constante pijn. Ik weet niet of je wel eens darmkrampen hebt maar daarmee vind ik het te vergelijken.