Hoe kan ik zonder aan te komen de ramadan doen?

Ik ben moslim dus ik moet ook aan de ramadan meedoen. Vind ik niet echt erg maar het irritanre is is dat ik aan kom doordat ik laat eet en niet zoveel beweeg zodat ik geen honger krijg. hebbrn jullie misschien tips om niet aantekomen of gewoon niet zoveel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Probleem is als je heel de dag niets eet of drinkt en dan in de avond ineens ga eten , zal je automatisch meer eten omdat je honger hebt. Uiteraard omdat het 1 maand lang is en dus ongezond is omdat je dit elke dag doet, en je dan in de avond dan teveel eet en dit voor het slapengaan is dit zowel ongezond en je komt redelijk wat aan. Beste wat je kan doen is , niet te veel eten een gewone portie en minstens 2 tot 3 uur voor slapengaan. Ik denk dat dit het enigste is wat je kan doen. Groetjes Toegevoegd na 4 minuten: Zoals gaan lopen enz dat er hier wordt voorgesteld zou ik niet doen. Niet vergeten als je sport dat dit energie kost en omdat je 1 maal eet in de avond heb je maar voor een bepaalde tijd echte energie. Daarom dat we normaal 3 maal per dag eten en dan kan je ook sporten dat is geen probleem. Maar als je sport + niet eet overdag zou dit wel eens nadelig kunnen zijn je zwak voelen en dus te weinig energie hebben. Ook niet vergeten dat je tijdens sporten genoeg moet drinken, dit kan lijden tot verschillende uitdrogingen nier falen enz.... Groeten Toegevoegd na 7 minuten: Dus na het eten ook niet gaan sporten omdat je jou energie nodig hebt de dag erna ook.

Wat een Marokaanse vriend van mij doet, die wandeld naar de stad, fietsen is 7 minuten lopen en een half uur, zo zoekt hij afleiding door te gaan wandelen, je bent dan toch lekker in beweging. Succes met Ramadan! En alvast een zalig Suikerfeest met mooie kadootjes en kleding :)! Toegevoegd na 1 minuut: Oh en natuurlijk de hereniging met familie, die van ver komen of die je gaat bezoeken.

Mag je wel water drinken? Of is het bij jullie zelfs zo streng dat je je eigen speeksel nog niet mag doorslikken? Daar hangt het van af. Je kunt best bewegen overdag. Van bewegen op zich, zul je geen honger krijgen. Als je water mag drinken, dan kun je daarmee de trek wat stillen. En dan: Je eet wel laat, maar dat is het probleem niet. Op zich is het helemaal niet zo erg om maar een keer per dag te eten. Maar let er dan wel op WAT je eet en hoeveel je eet! Ga niet de benodigde daghoeveelheid aan calorieën ( ong. 2000) in een maaltijd proberen te proppen. Doe het rustig aan. Van wat je niet binnen krijgt, kun je ook niet aankomen.

Wat je het allerbeste kunt doen is: direct ná het eten 's avonds een uur stevig gaan wandelen. Flink de pas erin zetten. Dat is gunstig voor de spijsvertering, en bovendien word je er lekker moe van dus slaap je daarna ook goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100