Wordt je ook daadwerkelijk 12 cm langer als je hakken draagt van 12 cm hoog?

Je blijft natuurlijk wel een soort van 'op je tenen staan' en wij zijn dan ook niet gelijk zoveel cmeters hoger...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Nee, je wordt niet 12 cm langer door hoge hakken. De hak (van je voet) staat alleen 12 cm hoger dan je tenen; het is slechts een optische waarneming.
Natuurlijk begrijp ik wel wat je bedoelt, maar je vraagstelling is een beetje verkeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je moet het gewoon vanaf je hiel uitrekenen. Dus een hak van 12cm maakt je dan ook 12 cm langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je lengte wordt immers gemeten vanaf de onderkant van je hak tot aan de bovenkant van je hoofd.
Als je de onderkant van je hak 12 cm hoger legt, wordt je inderdaad 12 cm groter. Alsof je op een boek van 12 cm staat.
Overigens dwingt een hak je om rechtop te staan, waardoor je in zelfs nog wat langer zou worden dan die 12 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je hakken hebt met een plateauzool dan zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou je oogt in ieder geval langer en slanker en heel vrouwelijk.dus met hoge hakken van met 12 centimeter,
Ben je langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, want die hak is 12 cm hoog, ongeacht hoe lang je voet is, of hoe klein ze zijn.

Het lijkt mij alleen niet zo lekker lopen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als jij 1.70 bent en je staat onder een meetlat die precies 1.70 meet en je gaat 1 cm op je tenen staan dan meet je 1.71. Dus ja als je hakken jou 12 cm omhoog duwt dan ben je optisch ook 12 cm langer. Doe je ze weer uit dan ben je weer 1.70 uiteraard ;) ( tenzij je eelt hebt van enkele centimeters dik):)