Is de stand van je gebit bepalend voor je gedrag??

Voor wie en hoe je bent?Ik bedoel we kennen allemaal Goofy,de goedzak met de grote "spleet "tussen de voortanden.Iemand die vinnig is word vaak uitgebeeld met kleine,wat scherpe tandjes.En zo zijn er talloze voorbeelden te noemen.Is dat in real life ook zo? Ik was er zomaar benieuwd naar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel erg generaliserend dus nogmaals, ik zeg niet dat het zo is, maar heb ooit eens in Servië gehoord dat als iemand hele korte tandjes heeft al dan niet in combi met "hoog tandvlees" deze zelden betrouwbaar is, wat achterbaks is en/of gemaakt gedrag vertoont. En misschien is het self- fulfilling prophecy, maar ben er eens op gaan letten en heb de mensen in mijn leven met korte tandjes eens goed geanalyseerd, en het zal wel toeval zijn, maar ik zag hier een kern van waarheid in. En nogmaals, dit is generaliserend, dus aub niet als feit beschouwen, maar ik zet het hier neer om een voorbeeld te geven als antwoord op jouw vraag.

Nee... Zou wel grappig zijn, zonder gebit... hoef je je dan ook niet meer te gedragen :) Toegevoegd na 1 minuut: Of... zou je iemand z'n gedrag kunnen veranderen met... een beugel.

Er is een eeuw geleden ofzo, onderzoek gedaan naar vorm van de schedel en gedrag. Je zou aan de schedel kunnen zien of iemand een misdadige aanleg had. Ik geloof niet dat het betrouwbare resultaten heeft opgeleverd. Tekenaars van karakterfiguren weten wel waar die karakters mee geassocieerd worden, en daar maken ze gebruik van. Niet alleen tanden, maar ook met andere kentekens zoals een bril voor de wijsneus. het is allemaal opp de een of andere manier herkenbaar, zodat de kijker zich niet bewust af hoeft te vragen wie wat voorstelt

Nee,natuurlijk niet.Je hebt het over stereotypen zoals die gebruikt worden in cartoons en tekenfilms. Ik heb eens een programma gezien waarin Disney-animators deze voorbeelden lieten zien. De slechterikken zoals de boze stiefmoeder uit sneeuwwitje en de kwaadaardige tovenaar Jafar uit Aladdin hadden bijv. zwarte kleine oogjes(= kraaloogjes),lange puntige neuzen en smalle,dunne lippen.Ook worden voor de slechterikken scherpe lijnen en donkere kleuren gebruikt. De goede karakters hebben grote,ronde ogen,kleine neusjes en volle lippen,ronde gezichten en er wordt gebruikt gemaakt van zachtere kleuren. De goede hebben meestal een big Smile met grote witte tanden,de slechte idd kleine,scherpe tanden en teruggetrokken gebitten,geen big Smile maar een geniepig achterbaks lachje. Al deze dingen bepalen in real-life zeker NIET iemands karakter. Het enige bepalende zou kunnen zijn dat iemand met een slecht gebit onzekerder over zichzelf is. En dat iemand met een stralend witte lach vrolijker en zekerder overkomt en hierdoor ook aardiger gevonden wordt!^_^

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100