Gedroogde tomaten. Gevaarlijk??

Een kennis van ons is besmet geraakt met hepatitus.
Met alle narigheid van dien. Transplantatis.
Intensivcare

Levensbedreigend.
Dat verwacht je toch niet als je gedroogde tomaten koopt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, ik wist het niet. Sterkte voor die 'kennis' !
Plus voor je vraag!

Het beste antwoord

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) houdt rekening met een uitbraak van hepatitis A in Nederland. De ziekte zou kunnen worden veroorzaakt door het eten van halfgedroogde tomaten uit potjes of die zijn verwerkt in kant-en-klaarsalades.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus ja, gedroogde tomaten zijn gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja ze schijnen toch gevaarlijk te zijn, wist ik ook niet.
Hierbij een site erover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
giweda, bedankt voor het artikel. Wist ik ook niet.
Ik verwerk(te) ze graag in mijn zelfgebakken brood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
momopoyolo, Ik ben er ook van geschrokken want ze zijn zo handig in allerlei gerechten, ik denk dat ik ze nu maar in de schappen laat staan.
Toch handig dat je zo'n artikel vind dankzij goeie vraag.
Ik heb begrepen dat het vermoedelijk gaat om hepatitis A, een lichte vorm van geelzucht. Maar die hoor je natuurlijk niet van gedroogde tomaten te krijgen. Ik begrijp het trouwens niet hoor, want als je die tomaten verhit, gaan alle bacterien dood. maar goed, het vermoeden bestaat dat het daarvan is.

Maar Transplantatie? en intensive care? Dan zal er wel meer aan de hand zijn. Hepatitis B vermoedelijk