Als iemand nog nooit op hetzelfde geslacht is gevallen, maar toch angstig is dat hij/zij homoseksueel is, is de kans dan groter dat hij/zij dit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Nee, de kans dat je homoseksueel bent is niet afhankelijk van het feit dat je er angstig voor bent.

Homoseksualiteit ontdekken zal altijd samen gaan met twijfels en onzekerheid, eigenlijk telt dat voor elke verliefdheid.
Maar angst is aanwijzing.

Toegevoegd na 38 seconden:
Sorry foutje angst is GEEN aanwijzing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe komt het toch dat iemand angstig is dat hij/zij homosexueel is als hij/zij nooit op hetzelfde geslacht gevallen is? Angst op zich zegt niet zoveel maar wel de reden van die angst. Het lijkt me dat als je voor jezelf helder hebt dat alleen het andere geslacht erg aantrekkelijk voor je is, dat je dan ook geen angst hebt. Of kan de angst voorkomen uit twijfel? Of heb je in de familie iemand die homoseksueel is en denk je dat het erfelijk is? Je ziet, het wekt een hoop vragen op. En dan nog iets: het mag dan een enorme ontdekking zijn als je er achter komt dat je homoseksueel bent (waarbij ik nu niet zeg dat je dat bent begrijp me goed) en de wereld kan even op z'n kop gaan voor je gevoel omdat je dat niet verwachtte en je omgeving (misschien) ook niet maar wanneer het stof gedaald is, is het niet iets om angstig voor te zijn hoor. Je kan gewoon relaties aangaan en een heerlijk leven leiden zoals iedereen. Hetero, bisexueel, homofiel, transseksueel uuh etc etc etc, het doet er niet toe, als je maar jezelf bent en vanuit je hart leeft en dat met verstand doet.
Dus, wáár komt die angst vandaan, dan weet hij/zij meer over zijn/haar eigen gevoelens en kan hij/zij er iets leuks mee doen en de angst loslaten. :-)
13 jaar geleden
Ik kan me best voorstellen dat je beangstigende gevoelens hiervoor hebt, maar dit maakt jou daardoor nog niet gelijk homo. Het kan ook zijn dat, omdat je zo angstig bent, je de gevoelens voor hetzelfde geslacht wegdrukt terwijl je stiekem weet dat ze er wel zijn. Ik heb ook ooit ergens gelezen dat iedereen in zijn/haar leven in een fase komt waarin hij/zij zich afvraagt of die op jongens of meisjes valt. Wie weet zit je in die fase.
Maar wat ik je in ieder geval nog wil meegeven is om eerlijk tegen jezelf te zijn hoe moeilijk dit soms ook is, maar je zult er echt veel gelukkiger van worden als je eerlijk bent. Helaas kijkt de maatschappij nog altijd anders naar hetero's en homo's en alle andere gradaties, maar daar hoef je je helemaal niks van aan te trekken! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap wat je bedoelt;)
Je moet gaan kijken of je ook echt op hetzelfde geslacht valt en kijken of je ook echt iets voelt voor diegene. als dat echt zo is betekend dat niet meteen dat je bi of homoseksueel bent. je kunt je sterk aangetrokken voelen tot iemand van hetzelfde geslacht maar is dat dan liefde of vriendschap? probeer dat te ontdekken.