pijn in elleboog en uitval van triceps kan dat door nekhernia komen of zijn er nog andere oorzaken?

Ben bij neuroloog geweest ivm pijn (2wkn) van nek die uitstraalt naar linkerarm vrn. elleboog en onderarm aan bovenzijde tot aan pols. twee vingers zijn haast gevoelloos maar heb nog kracht. Nu geeft neuroloog aan dat 95% kans nekhernia maar dat er ook een kans is op een bottenprobleem wie kent dat? waar praten we dan over? de reflexcontrole wees uit dat de triceps zijn uitgevallen .de pijn in elleboog is ondraaglijk en heb vloeibare morfine die de edge erafhaalt. Ik hoor mensen die ook nekhernia hebben gehad/iemad kennen nergens over pijn klagen (muv hoofdpijn, wat ik niet heb)
Wie herkent deze symptonen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Goeie vraag maar een lastig antwoord. Er zijn twee soorten zenuwen, de motorische voor de beweging en de sensorische voor de gevoelsbeleving. Is de triceps uitgevallen qua motoriek, dan is de motorische zenuw aangedaan tenzij het niet om de beweging gaat maar het gevoel in het gebied van de triceps.De gevoeloosheid van de vingers betekent dat er ergens een sensorische zenuw in de knel zit. Een nekhernia kan en het bottenprobleem kan ook bv. een rib zijn die ergens een zenuw verdrukt. Ik kan me heel vaag operaties herinneren waarbij ergens een stukje rib werd verwijderd om de zenuw meer ruimte te geven. Het is echter te lang geleden om daar het fijne nog van te weten maar het zou die 5% kunnen zijn.
De diagnose moet toch door de arts worden gemaakt. Als het te lang duurt of er gebeurt niets vanuit de arts dan de medicatie, dan kun je een second opinion vragen bij een andere neuroloog met respect voor de behandeling van de eerste neuroloog.