Hoe wordt een vetknobbel verwijderd?

Ik moet 13 oktober naar het ziekenhuis om mijn vetknobbel onder mijn kin te verwijderen, de huisarts zei dat de knobbel geen kwaad doet maar ik ben toch doorgelezen nar het ziekenhuis. Ik ben heel bang voor de operatie. Dus mijn vraag is wat gaan ze precies doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem aan dat het poliklinisch gebeurt?

Antwoorden (4)

hoi ! een vriend van mij had ook een vetknobbel , (teminste dat dacht de arts) het bleek later gestold bloed te zijn. ze hebben gewoon een klein prikje gegeven en een sneetje gemaakt, kwam er zo uit. echt niks ernstigs. succes ermee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees niet bang want het gebeurd onder plaatselijke verdoving. Vervolgens wordt er een kleine snede in je huid gemaakt en de vetbult (lipoom) verwijderd. Daarna wordt de wond gehecht.
http://www.heelmeester.nl/ingrepen/verwijderen_lipoom.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lipoom wordt altijd operatief verwijderd. Meestal wordt een incisie (insnijding) in de huid gemaakt, direct boven het lipoom. Vervolgens wordt het lipoom losgemaakt uit het omringende weefsel, voorzichtig aan de basis doorgesneden en vervolgens wordt het uit de huid getild. De huid wordt daarna weer gehecht.

Natuurlijk eerst verdoofd, eventueel smeren ze eerst er emda zalf op om de huid te verdoven. Daarna verdoofd met een spuit maar dit zal wel gevoelig zijn. Met de zalf is het iets minder gevoelig.

Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees niet bang.
Operatie stelt weinig voor en je verneemt er niks van.
Mij vertelde ze dat de verdoving pijnelijk kon zijn maar dat viel echt reuze mee.
De verdoving werkte ook na een paar seconden al waardoor je eigenlijk alleen het eerst prikje vernam.
Daarna desinfecteren ze het en krijg je zo'n kleed met een gleuf erin over je gezicht.
Vervolgens kan je gewoon ontspannen want dankzij de verdoving verneem je niks van de operatie.
Zodra die verwijderd is krijg je onderhuidse hechtingen die zelf oplossen,dus hoef je ook niet terug te komen om ze eruit te laten halen.
Tip: Laat je wel rijden door iemand anders en kruip zelf niet achter het stuur.
Na de operatie toen ik opstond voelde ik me enigzins " high ".
Bij mij genas de wond ook heel snel.
Ze deden er na de operatie een pleister op en mocht een dag niet douchen.
Volgende dag ging ik douchen en de pleister kwam los te zitten en ik verwijderde hem en de wond zag er heel mooi uit.
Week later was de wond al bijna helemaal genezen en 2 weken later was het helemaal genezen.
Ook heb ik er geen litteken aan overgehouden,is heel mooi genezen.

Gewoon lekker ontspannen blijven en je geen zorgen maken.
Operatie gaat je echt reuze meevallen en pijn achteraf had ik ook nauwelijks.
Ze zeiden wel dat ik pijnstillers mocht nemen als het na de tijd zeer zou doen,maar was nergens voor nodig.

Succes !