Ik ben geboren op 22 september. Nu vraag ik me af wat voor sterrenbeeld ik heb?

Ik ben geboren op 22 september. Meestal valt deze datum onder Maagd maar soms ook onder weegschaal. Ik zou graag willen weten wat ik nou ben en vraag me af of iemand weet waar ik hiervoor moet zijn. Ik denk altijd als ik 10 uur later geboren had geweest was ik een weegschaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (11)

Je bent duidelijk een weegschaal, anders zou je het één niet tegen het ander afwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog niet met iemand naar bed bent geweest ben je een maagd, onafhankelijk van wanneer je geboren bent.
Verder kun je gerust voor weegschaal doorgaan.
Ik vraag me af of het echt veel uitmaakt. Je bent hoe dan ook een grensgeval en hebt waarschijnlijk kenmerken van beide sterrenbeelden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en als je nog niet op een weegschaal hebt gestaan ben je waarschijnlijk een maagd:p
Zo zit ik altijd tussen de maagd en de leeuw in. Ik zeg dan ook altijd dat ik een maagd ben met sterke leeuw invloeden. Jij bent dus een maagd met sterke weegschaal invloeden.

Je bent echter nooit 'alleen' een maagd of leeuw of weegschaal. Hiernaast heb je ook altijd nog de invloed van je antecedant en de aardetekens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit dus ook tussen maagd en weegschaal in; 23 september. Interessante vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet zo dat als je op een 'grensdag', om het maar even zo te noemen, geboren bent, je kenmerken van beide sterrenbeelden bezit. Dat kan wel, maar is heel uitzonderlijk. Je valt (meestal) onder 1 sterrenbeeld, en er zijn precieze tijdstippen waarop de 'wisseling' plaatsvind.
Ik kan nu zo snel even geen link vinden, maar zal nog proberen er eentje voor je te zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intussen voor de derde keer dezelfde vraag over mensen die op de 22e geboren zijn.....google "cusps", en je krijgt een paar sites met karakterbeschrijvingen van alle 'overgangs-sterremensen' die net niet het één en net niet het ander zijn....je hebt heel byzondere eigenschappen, door het overgaan van het ene in het andere sterrebeeld...
De sites zijn overigens wél in het Engels : in Amerika hebben een aantal astrologen zich speciaal verdiept in mensen die 'cusp' zijn, en dus niet maar één sterreteken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hele sterrenbeeld gedoe is de grap van het milenium.
Je gaat me niet vertellen dat je deze onzin werkelijk gelooft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geniaal!!! ;) +1
Je bent 'n Maagd

24 augustus - 23 september
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben jarig op 23 maart en ben ook nog maagd.
Hoe kan dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dat is een maagd met een kleine letter. Daar kan je zo vanaf komen hoor ;-)
Je bent, of je het wil of niet, maagd. Maar volgens het Chinese sterrenbeeld kan dit weer anders zijn, afhankelijk vanje geboortejaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent of het een, of het ander. Dat ligt er helemaal aan op welk tijdstip je bent geboren. Als je het precieze tijdstip weet, dan kun je makkelijk uitzoeken wat je bent.
Je bent geen maagd met tekenen van weegschaal; zo werkt het niet. De zon in je horoscoop bepaalt welk sterrenbeeld je bent, maar je hebt natuurlijk meerdere planeten die weer in andere huizen staan, bijv. maan, mercurius, pluto enz. Ook heb je nog je ascendant; heel belangrijk, dit is hoe jij je laat zien aan de buitenwereld. De tekens zijn ook nog verdeeld in lucht, water, vuur- en aardetekens dus het is een heel complexe (maar wel erg interessante) materie. Maar je bent echt of het een, of het ander, en geen "mengvorm", dat bestaat gewoon niet. (ik zit nu 3 jaar op astrologie les en weet nog maar een heel, heel klein beetje van alles....)

Toegevoegd na 4 uur:
Ik vergat even iets heel belangrijks: Je geboorteplaats heb ik nog nodig. Dat is ook heel bepalend voor hoe de sterren staan. Dan kan ik zo uitzoeken wat je nu precies bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is interessant maar inderdaad ook erg ingewikkeld.
Ik ben 22 september 1991 om 10 over 12 ´s middags geboren.
Uit de dag zelf kun je dat niet opmaken in jouw geval. Je hebt ook je geboortetijd nodig en de geboorteplaats. Ga dan naar een gratis berekenings pagina. Bij voorbeeld http://www.astroboot.com/horoscooptekening.htm. Kijk dan waar de zon staat in de horoscoop en je weet je sterrenbeeld.