Ik heb een rugprobleem en heb het gevoel dat ik niet goed geholpen word door dokters wie heeft hier ervaring mee?

door mijn bekkeninstabiliteid in mijn zwangerschap heb ik chronische rugklachten ik heb elke dag pijn na1,5 jaar bij de pijn poli te hebben gelopen en 5 spuiten in mn rug te hebben gehad kunnen ze niks voor mij doen.ik heb een discografie gehad (kijkoperatie rug) en daaruit blijkt dat meerdere ruggenwervels niet goed zijn en dat dat niet te opereren is en ik moet maar leren omgaan met mijn pijn.ik heb elke dag pijn en loop slecht.wie heeft hier ervaring mee en kan mij misschien nog wat informatie geven wat ik nog verder kan doen.ik ben 33 jaar en nog veel te jong om me er bij neer te leggen.Ik ben heb alleen bij de annesesist gelopen en heb het gevoel dat ze niet voldoende moeite hebben gedaan om mij te helpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Neem eens kontakt op met het ruggencentrum in Zeist,daar hebben ze mijn vrouw ook goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Second opinion aanvragen want je bent veel te jong, om hier tevreden mee te zijn. Ongeacht wat je hebt, qua klachten elke dag pijn hebben,zonder dat de kwaal wordt behandeld moet je ook niet accepteren. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog niet eerder bij een revalidatiearts bent geweest, dan lijkt dat me nu de meest aangewezen stap. De meeste revalidatiecentra, zo niet alle, bieden speciale programma's voor mensen met chronische pijn. Daar wordt met het hele team gekeken naar je functioneren, en wordt vooral gekeken hoe je ondanks de pijn toch zo goed mogelijk kunt functioneren. Dus eigenlijk een andere insteek dan de pijnpoli, waar het doel vooral is om de pijn te verminderen. Vaak zie je dat mensen met ook blijvende pijn, veel beter kunnen gaan functioneren als de balans tussen inspanning en ontspanning goed is. Daarnaast kunnen er strategieën aangeleerd worden om pijn beter te kunnen verdragen, en kan er gekeken worden naar hulpmiddelen waarmee iemands functioneren kan verbeteren. Heel vaak neemt uiteindelijk de pijn daarmee ook af, hoewel dat niet direct het doel van de behandeling is.

Daarnaast zou je natuurlijk ook een second opinion kunnen vragen bij een andere pijnpoli. Als regionale technieken niet mogelijk zijn, kan medicatie soms goed helpen, en er zijn ook nog alternatieven zoals TENS. Dus naast revalidatie valt er misschien ook nog te winnen op het gebied van de pijnbestrijding, maar zie dat als twee complementaire behandelingen: uitzoeken wat medisch gezien aan de pijn gedaan kan worden, en leren om technisch gezien en psychologisch gezien zo goed mogelijk met de pijn te dealen en je functioneren te optimaliseren. Er is VEEL mogelijk waardoor je beter zou kunnen functioneren, en de revalidatiearts is bij uitstek de specialist die je daarover kan adviseren.