Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik met calorien tellen de calorien ook aftrekken die ik er af sport?

Stel ik heb ongeveer 2500 tot 2800 calorien per dag nodig als vrouw. Moet ik dan de calorien die ik er af sport per dag (ongeveer 700 a 800) er weer aftrekken en bij eten?
Want als ik bijvoorbeeld 2500 nodig heb, dit eet en daarna 800 er af sport, heb ik dus niet meer de benodigde calorien binnen. Moet ik die calorien dan weer bij eten want ik zit immers niet meer op die 2500 calorien?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
waarom is toch zo belangrijk die calorien? Als je al die moeite en aandacht steekt in het gezellig maken, dan heeft iedereen het een stuk leuker.... Buiten dat, een gevulde dame is vele malen aantrekkelijker dan een gratenbaal........
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Whahahaha heel lief bedoeld. Maar ik wil me ook op me gemak voelen in mn lichaam begrijp je? En dat buikje zit mij daarmee nog een beetje in de weg...
Een kilotje of 5 er af en dan vind ik het wel goed :)
Zit ik in ieder geval op een gezond BMI.
Gratenbaal zal ik nooit worden hoor ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ja.

Afhankelijk van hoe je tot die 2500 gekomen bent, moet je nog rekening houden met de hoeveelheid beweging die je hebt. op de site achter de link staat een serie formules. Hierbij staat ook aangegeven dat je een vermenigvuldigings factor moet toepassen voor activiteit:

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

Toegevoegd na 1 uur:
In je reactie hieronder zie ik dat de berekening al de sport mee neemt. Dus dan moet je de calorien dus niet erbij tellen: Die zitten er al in. Dat bedoelde ik hierboven ook met: Afhankelijk hoe de 2500 berekend zijn wel of niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat mag.

Ik ben enkele jaren geleden afgevallen met een online programma, genaamd Fitclub.
Daar moest je elke dag een dagboekje invullen met wat je at, die calorieën werden bij elkaar opgeteld. Ook moest je invullen wat je eventueel aan sport gedaan had (welke sport en hoe lang) en aan de hand daarvan werden verbrande calorieën berekend, die weer van het totaal gegeten dagtotaal werden afgetrokken.

Oh wacht... jij vraagt of je het er weer bij moet eten als je er zoveel nodig hebt.
Nee, dat hoeft niet. Als jij niet flauw valt van de honger of lusteloos bent, dan hoef je echt niet door te eten tot je weer op de 2500 calorieën zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
moeten moet niet, maar als je het zo getalsmatig beleeft, dan is het antwoord natuurlijk ja...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Als vrouw heb je 2000 kcalorieen nodig, geen 2500.
En volgens mij heb je die nodig om warm te blijven en te bewegen. Als je nu de beweging er weer af gaat halen, dan zou je (als je bijv. 800 kcal heb weggesport) 2800 kcal kunnen eten volgens jou?

Ik denk dat je dan langzaam of snel dichtgroeit.

Het sporten en bewegen is juist een methode om gewicht te verliezen. Als je gewicht al helemaal op peil is, dan kan je uitgaan van de 2000 kcal per dag, en daar eventueel een beetje compensatie bovenop doen als je veel sport. Maar als je bedoeling is om gewicht te verliezen, dan ga je de fout in door zoveel te eten.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing