Hoe kom ik van een verstopte neus af?

Ik ben nogal verkouden, maar door dit krijg ik ook last met ademen. Ik heb al neusspray geprobeert maar dat had geen enkel effect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Neusspray met zoutoplossing te halen bij de drogist..
Of gewoon zout oplossen in water.. opsnuiven totdat je het net niet in je keel krijg en uitsnuiten (onder een hete douche bijvoorbeeld) je kan jezelf ook afvragen wat de reden is waarom ie dicht zit.. bij mij zijn enkele redenen wel eens, te kort geslapen, oververmoeidheid, te weinig water gedronken, kougevat.. en daar moet ik dan iets aan doen.. maar als het een blijvend iets is, zou ik naar de dokter gaan.. als het een kwestie is van een paar dagen.. gewoon uitzitten, dit heeft iedereen wel eens.. :) succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een ui naast je leggen en Vicks onder je neus smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel de ui even opensnijden.
Als je de kraan aan zet en je ademt in via je neus terwijl je neus onder de straal zit loopt het vanzelf door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is naar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt wel.
Met een deken boven een stoombadje hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een druppeltje Po-Ho-olie of Tocotholin op een zakdoek doen en dat opsnuiven terwijl je het andere neusgat dichtdrukt.
Amadea
12 jaar geleden
Middelen zoals boven kun je uitproberen, maar volgens mij is dit alleen maar symptoombestrijding. Het kan iig voor een iets fijner gevoel zorgen (verlichting). Wel zou ik dit in de gaten houden en kijken/noteren wanneer je er het vaak last van heb. Als de klachten aanhouden zou ik om een verwijsbrief naar de KNO arts vragen. Die kan eea verder onderzoeken (op allergie oid) en kijken wat de evt oorzaken zijn.
Neusspray, niet teveel gebruiken! Heb je Nasonex?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tijdens je verkoudheid Cinuforce van dr Vogel de neusspray en tabletten gebruiken en als de r in de maand zit alleen de tabletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de neusspray van etos heel goed werken! Probeer dat eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke neusspray? Let op de werkzame stof. Al er Xylometazoline in zit, en het werkt dan nog niet, lijkt het mij het beste de huisarts te raadplegen. Dit is namelijk een paardenmiddel, dat bij een gewone verkoudheid binnen enkele minuten lucht zou moeten geven. Je mag het ook niet langer dan 1 week of zo gebruiken, omdat het anders schadelijk kan zijn voor het slijmvlies. Als dat niet werkt moet er bijna wel iets anders aan de hand zijn...
Als het gaat om een homeopathische neusspray, of zout oplossing kan je de xylometazoline-spray nog proberen.
(maar dus niet te lang of te veel gebruiken.)