Als iemand binnen je gezin Mexicaanse Griep heeft, dienen gezinsleden ook thuis te blijven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt het virus overdragen zonder zelf ziek te zijn.
Het is geen regel maar thuis blijven is wel raadzaam.

Wanneer ben je besmettelijk voor anderen?
U kunt anderen besmetten vanaf het moment dat de eerste symptomen optreden van Nieuwe Influenza A. De meest voorkomende verschijnselen zijn: hoesten, koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid, droge hoest, soms diarree. U blijft besmettelijk tot ongeveer zes dagen na het begin van deze verschijnselen. Als de klachten al eerder zijn verdwenen bent u al eerder niet meer besmettelijk. Het is ook mogelijk dat u geïnfecteerd bent met het virus, maar hier niet ziek van bent. U kunt het virus dan ongemerkt overdragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij ons op kantoor is dat inderdaad het geval, al is het volgens mij geen vaste afspraak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is geloof ik geen vaste regel voor.

Veel bedrijven hebben hier hun eigen regels voor. Mij mijn moeder op 't werk moet de baas worden gebeld. Ikzelf moet gewoon komen werken als ik nog niks hebt.

Dit was overigens op het begin. Nu het maar een 'gewone' griep blijkt te zijn, zijn de meeste mensen en bedrijven allemaal niet meer zo streng en bang als eerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand binnen je gezin de Mexicaanse griep heeft is het inderdaad het beste dat ook je nabije gezinsleden thuis blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom in vredesnaam een min, dit is hetzelfde advies als onze huisarts +
Nee hoor! Juist niet, dan is de kans groter dat de thuisblijvers het ook krijgen omdat je de hele dag wordt blootgesteld aan het virus. Het is een doodgewone griep, verder niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben met deze vraag met de huisarts contact opgenomen omdat mijn zoon bij iemand was geweest die deze griep had.Hij kreeg ook deze verschijnselen.
En inderdaad onze huisarts had geadviseerd de rest ook thuis te laten blijven om verdere besmetting te voorkomen, toen werd er nog niet zoveel geent.