Is het normaal dat je lichte knie pijn krijgt na de eerste keer hardlopen?

Sinds hele lange tijd ben ik weer gaan hardlopen, en ik merk dat ik na 2km hardlopen een hele lichte pijn in mijn knieën heb.

IS dit normaal voor de eerste keer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan gebeuren. Als je een lange tijd niet zo intensief bewogen hebt, kan je al gauw een stapje te ver gaan of een verkeerde stap gezet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je lichaam is het niet gewend om die bewegingen te maken en moet er weer aan wennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ondergrond, schoenen, en bouw het gelijkmatig op
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad liggen aan dat je lang meer hebt hardgelopen, maar het kan ook zijn dat je op verkeerde schoenen loopt of op schoenen loopt waar de demping uit is (vooral met oude/veelgebruikte schoenen. Als het blijft aanhouden zou ik toch even naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan inderdaad zijn dat je last krijgt van je knie als je lang niks hebt gedaan, of het kan ook zijn zoals ik zelf heb doordat je jaren terug eens bent gevallen op je knieen en dat daardoor de pijn weer komt opzetten.
Groetjes Bianca2311