Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan de oorzaak zijn van hoofdpijn "omheen" het hoofd?

Ik heb hoofdpijn, maar deze zit niet in mijn hoofd maar eromheen. Het vertrekt vanuit mijn linker neusvleugel onderaan en trekt dan omhoog naar de wenkbrauw. alle prikkels zijn zeer vervelend : lawaai, licht etc. Ook mijn nek (ttz de verbinding tussen mijn schouder en nek) is enorm gevoelig.
Hoofdpijntabletten verdoven een beetje maar de pijn blijft. Mn zus zegt dat dit mogelijk neuralgie is en dat ik vitamine B moet nemen. Kan dit kloppen?

1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Hoofdpijn kán veroorzaakt worden door te weinig water binnen te krijgen. Vooral nu het overdag al aardig warm is!
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook eNdEmiOn, klinkt wel zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met Amadea, vooral gezien je andere vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je moet wel heel erg weinig vitamine b complex binnen krijgen om neurologische klachten te krijgen. Bijvoorbeeld als je jezelf uithongert. Het klinkt mij meer als spierspanningshoofdpijn vanuit je nek en schouderspieren. Ik zou eens naar een fysiotherapeut gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien heb je stress, dat kan ook op je spieren slaan, dus dan zou get inderdaad spierspanning kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien gestopt met koffie drinken? Kan zomaar de reden van deze klachten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik ben overgeschakeld naar cafeinevrije koffie, maar dat was toen de eerste dag waarop ik dit deed...
Het zouden triggerpoints kunnen zijn. Bepaalde triggerpoints in de nek en hals stralen hun pijn uit naar het gezicht en kunnen ook een band om het hoofd heen vormen. Triggerpoints zijn spierknopen, ofwel lokale verkrampingen in spieren die door een uitlokkende gebeurtenis (slechte houding, overbelasting, stress etc) kunnen ontstaan, en jarenlang (latent) aanwezig kunnen blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding