Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je nare ervaringen uit het verleden het beste verwerken?

Het gaat om ervaringen zoals, rouw, sexueel misbruik etc. Deze ervaringen heb ik zelf
ondergaan en ondanks therapie, kan ik ze maar moeilijk loslaten/verwerken. Ik zou die ervaringen graag willen verwerken, maar heb geen idee hoe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ik hoefde maar 2 zinnen te lezen en wist het meteen. EMDR. Deze therapie is zo succesvol voor oa oorlogtrauma's van soldaten tot aan seksueel misbruik en dingen uit je jeugd. Een wikipedia linkje over wat het is. Maar je vind talloze verhalen op Google als je EMDR intypt. Het gaat door middel van geluid.. Een versnellingsproces van verwerken.. wat normaal gebeurd maar veel sneller.

Ken veel mensen persoonlijk die het verlies van een geliefde en familielid compleet hebben verwerkt.
Succes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eye_movement_desensitization_and_reprocessing
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
www.emdr.nl
Dit is afhankelijk per persoon.
Sommige kunnen er het beste over praten, anderen kunnen beter alleen zijn en wandelen, hun gedachten op een rijtje zetten. Veel mensen vinden in het helpen van anderen met vergelijkbare problemen juist fijn. jezelf uitdrukken in een tekening, boek of iets anders creatiefs kan ook erg behulpzaam zijn

Wat voor jou de beste manier is kan ik niet zeggen of voor jou bepalen. Het enigate wat ik kan doen is je tips geven. Suces!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal helpt het als je erover kunt praten. Je kan een deskundige inschakelen en anders misschien een goede vriend die wil luisteren.

Misschien kan er een EMDRbehandling gegeven worden (Zie link).

Ik hoop heel erg dat je hiermee een beetje geholpen bent.

Sterkte in je verwerking,
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Een EMDR kan je helpen met het verwerken van je verleden. ik heb zelf ook mijn trauma moeten verwerken, daarom loop ik nog steeds bij een psychiater en vele behandelingen. Het helpt echt, is ook een versnelde proces. Je kan het met je huisarts overleggen.

Heel veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing