Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je je wimpers knipt, groeien ze dan weer (langer) aan?

Als je je wimpers (de puntjes) zou knippen, groeien ze dan weer aan, maar dan wat langer? Want ik wil graag langere wimpers en als het zo is dan wil ik dat wel gaan doen, want ik heb van verschillende mensen gehoord dat dat dan gebeurd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Was dat maar waar, want dan hadden alle vrouwen mooie lange wimpers gehad.

Wimpers groeien heel langzaam en het is een fabeltje dat je wimpers langer worden als je ze knipt.
Er zit een maximum aan de lengte van je wimpers. Heel soms kunnen hormonale veranderingen er wel voor zorgen dat je wimpers gaan krullen of iets langer worden.

Van begin tot eind duurt het ongeveer 2 maanden voordat een wimper volgroeid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat is helaas niet waar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet te klagen over de lengte van mijn wimpers :-)
desondanks vond ik het als kind nodig dat ze nóg langer moesten worden en heb ik ze inderdaad een stukje ingekort. (Beetje rigoureus, het zag er wat 'vreemd' uit). Nadat alles weer tot normale lengte was aangegroeid moest ik constateren dat ik er niets mee was opgeschoten. Bij mij werkte het dus niet.
(Lees meer...)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Als ik de verhalen op internet mag geloven zijn er mensen die baat hebben bij wonderolie. Het is voor een paar euro te koop bij de drogist. Altijd het proberen waard!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder haarzakje 'weet' hoe lang het een haar mag laten groeien voor hij moet uitvallen. Het staat dus vast van al je haren (hoofdhaar lang, wimpers kort) hoe lang ze maximaal kunnen worden, daar valt niets aan te veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar is dood weefsel en kan dus niet reageren op afknippen, laat staan dat het een geheugen heeft of iets dergelijks. Je moet je niets wijs laten maken. Afknippen heeft geen enkel ander effect dan dat je er een poos juist lelijker van wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding