Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand die stom is (niet kan praten en dat nooit heeft gekund), hoe denkt diegene? In beelden? In woorden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij ook erg lastig om achter te komen, helemaal omdat het voor hun de normaalste zaak van de wereld is.
Als je nooit gedacht hebt in woorden, hoe kan je dan ooit voorstellen hoe dat is. Als je namelijk geen woorden kent?
Amadea
11 jaar geleden
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/doof-geboren-taal-denken-uberhaupt.138532
Amadea
11 jaar geleden
en tevens http://www.goeievraag.nl/vraag/denken-taal.7460
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om stom he, niet om doof.
Amadea
11 jaar geleden
Maar denk eens door: iemand die kan horen heeft net als ieder ander mens een taal geleerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt je ook afvragen hoe iedereen denkt. Of je kunt praten of niet, of je kunt horen of niet: iedereeen heeft een eigen manier van denken en je kent alleen je eigen manier. Ik kan niet echt uitleggen hoe ik denk. Niet een zinsconstructie als "wat zou er vanavond op tv komen?" of "wat houd ik veel van mijn oma". Het zijn meer dingen die door mijn hoofd gaan, flarden, beelden, emoties. Nogal onsamenhangend, maar ik maak er een geheel van. Maar ik heb geen idee hoe anderen denken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aangezien deze persoon wel dingen kan horen, denk ik dat zo iemand gewoon in woorden denkt. Als het goed is, is hem of haar wel taal geleerd namelijk ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ben wel benieuwd hoe dat zou zijn voor mensen die stomdoof zijn...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding