Slijm overgeven, hoe kan dit?

Mijn zoontje die is sinds vanmorgen alleen maar slijm/snot aan het overgeven. (niet zo'n klein beetje ook)
Wat kan ik hier aan doen?
Waarschijnlijk zit hij gewoon helemaal vol ofzo..

Toegevoegd na 3 uur:
Ik ben ondertussen terug van de husiartsenpost/Seh.
Zijn longen klinken niet goed, foto gemaakt, was niets op te zien.
Had wel ondertermperatuur, we zijn weer naar huis gestuurd.
Terwijl hij daar nog in elkaar zakte en spuugde, niets te zien op foto, dus geen antibiotica, en weer naar huis.

Toegevoegd na 3 uur:
en waarom mijn vraag in eerste instantie op gv, omdat ik het ging aankijken, aangezien je niet zomaar naar de huisartsenpost kan gaan.
En zoals nu blijkt is er verder toch niets aan te doen, bij het ziekenhuis.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
46.9K

Het beste antwoord

Is je zoontje al een tijdje ziek?
Heeft hij een snotneus, o.i.d.?
Dan kan het zijn dat hij door het ophalen van zijn neus slijm in zijn maag terecht heeft gekregen.
Dat kan heel veel lijken.

Ik raad je aan vooral op te letten of hij (hoge) koorts heeft of andere tekenen van ziekte.
Mocht het escaleren, bel dan de dienstdoende arts/huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik snap niet dat je deze vraag hier stelt..Bel de huisarts die heeft er verstand van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist hard maar waar.+1
Je geeft als kernwoord ook 'benauwd' op.
Dat maakt dat je onmiddellijk naar de huisarts (weekendartsenpost) moet gaan. Echt niet meer wachten, als het erger wordt is het misschien al te laat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is het mogelijk dat mensen GV boven de huisarts kiezen;-(
itsme
14 jaar geleden
GV is via internet te benaderen, 24 uur per dag... en de huisarts niet. Dus zoek je ondersteuning, rechtvaardiging om de huisartsenpost te bezoeken... want die drempel is nogal hoog blijkbaar.
Als jij echt in Dordrecht woont, kun je naar de spoedeisende hulp in het Dortwijk ziekenhuis gaan. Dat is namelijk ook een huisartsenpost ( je wordt ingedeeld naar ernst ) .

Anders kan je zowiezo ook naar de spoedeisende hulp gaan . Er wordt wel met wachttijden gewerkt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat je bent gegaan. Huisartsenposten / SEH zijn er niet voor niets. Beter een keer teveel gegaan dan één keer te weinig.
Niet zo paniekerig allemaal, je kunt gewoon de huisartsenpost bellen dan krijg je de assistente aan de lijn en die stelt je een paar vragen. Soms kun je het af met haar advies en soms moet je even langskomen. Het is inderdaad beter advies te vragen aan een deskundige maar je hoeft ook niet met alles gelijk naar de spoedeisende hulp te rennen, dat is voor Spoedgevallen (levensbedreigend).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan allerlei oorzaken hebben. Wat nu belangrijk is:

1. Bel de huisarts.
2. Let op dat je zoontje niet uitdroogt. Dat gaat bij kinderen die overgeven héél snel. Geef hem daarom genoeg koud water te drinken (niet lauw, dat kan weer overgeven opwekken) en als hij het kan verdragen warme lichte bouillon (hij heeft het zout nodig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slijm in de keel kan een aantal oorzaken hebben:
- komt uit de longen (heb je een longaandoening? rook je?)
- het loopt van achteruit de neus de keel in (bij bijvoorbeeld chronische neusverstoppingsklachten)
- maagzuur wat 's nachts de keelholte irriteert (ook als je geen last hebt van maagzuur, kan dit toch de oorzaak zijn)
Maar er is niet op deze wijze te bepalen wat de oorzaak is. Daarvoor zul je echt naar de dokter moeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer hem iets te laten eten al is het maar een appel of zo of en boterham want als die niet eet dan zakt die in elkaar