ik ben ongesteld op 26 juni geworden wanneer moet ik met de pil beginnen?

ik wil de juiste data krijgen om met de pil te beginnen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Heeft de huisarts je dat er niet bijverteld? Lees de bijsluiter!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt je strip op.. Dan stop je precies een week. (maakt niet uit of je nog ongesteld bent als je de pil weer begint te slikken). En dan maak je de volgende strip op.. Enzovoort.. Maar het staat wel duidelijk in de bijsluiter..

Antwoorden (3)

Als je aan de pil ben heb je een stop week. In die week ben je ongesteld geworden dus moet je een week later beginnen met je pil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer je voor het eerst begint met de pil, kun je deze het beste beginnen te slikken op de eerste dag van je menstruatie. Je kunt dan meteen veilig vrijen. Begin je niet op de eerste dag met de pil? Begin dan op de vijfde dag van je menstruatie. Je moet dan wel de eerste veertien dagen een condoom gebruiken als je vrijt.

Neem de pil elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip in. Dat verkleint de kans dat je hem vergeet. Als je 's ochtends moeilijk wakker wordt, neem de pil dan beter 's avonds in.

Aangezien je nu te laat bent om te beginnen, kun je het beter de volgende maand doen op de eerste dag van je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet beginnen op de EERSTE dag van je menstruatie, dan ben je meteen de hele maand veilig. Dus nu beginnen heeft weinig zin. Wacht dus tot over 3 wk en dan dus beginnen.