bijstelling probleemanalyse WIA komt niet overeen met gesprek arbo arts. Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou zeggen: beginnen met contact op te nemen met de bedrijfsarts. Die vult namelijk het formulier "Probleemanalyse WIA" in, evenals het formulier 'Bijstelling Probleemanalyse WIA".

Uit de tekst op het formulier:

"Waarom dit formulier?
Als een werknemer langere tijd ziek is, maakt u als bedrijfsarts in
de zesde ziekteweek een Probleemanalyse. Werkgever en werknemer gebruiken deze vervolgens voor hun Plan van aanpak. In de loop van de tijd kan de (medische) situatie van de werknemer veranderen. Dan kan het nodig zijn om de Probleemanalyse aan te passen. Op
dit formulier geeft u deze bijstelling aan.

Vermeld medische gegevens apart
Omdat de werkgever een kopie krijgt van de Bijstelling probleemanalyse, is het belangrijk dat u er geen medische gegevens in vermeldt. De werkgever mag deze namelijk alleen bekijken als de werknemer daarvoor toestemming geeft. Vermeld medische gegevens daarom op het formulier Medische informatie dat u kunt downloaden van uwv.nl.

Wat doet u met de Bijstelling probleemanalyse?
Als u de Bijstelling probleemanalyse heeft gemaakt, stuurt u een kopie naar de werknemer en werkgever. Zij hebben dit nodig om
het Plan van aanpak bij te stellen en om later eventueel een
WIA-uitkering aan te vragen.

Als de situatie van de werknemer weer verandert
Verandert de (medische) situatie van de werknemer opnieuw?
Maak dan een nieuwe Bijstelling probleemanalyse.

Meer informatie
U vindt meer informatie op uwv.nl. U kunt ook bellen met UWV Telefoon Werkgevers via 0900 – 92 95 (lokaal tarief)."
Computoon