Welk huismiddeltje kan ik gebruiken tegen "brand" op mijn huid?

Heb door een allergische reactie een fel rode, brandende huid met bobbeltjes. Heb verschillende medicatie gebruikt die is voorgeschreven door de dokter, maar ik blijk ook daar allergisch voor....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet doen! Natuurlijk zijn er allerlei verzachtende middeltjes die gebruikt kunnen worden voor een *gezonde* huid, maar jij hebt last van allergieën. Je hebt zelf al gemerkt dat je zelfs allergisch blijkt (geworden?) te zijn voor de medicatie die de dokter je voorschrijft. Dan ga je toch niet experimenteren met goedbedoelde adviesen van totaal onkundige anonieme vreemdelingen op internet die jouw huid niet eens hebben gezien? Overleg met je dokter, en begin in vredesnaam *niet* met allerlei spulletjes op de geïrriteerde huid te smeren omdat een vreemde het heeft aangeraden. Het risico bestaat dat je dan nóg meer allergieën ontwikkelt! Wat een verzachtende werking kan hebben zónder risico op meer allergische reacties is het koelen van de huid, bijvoorbeeld met een coldpack zoals sporters ook wel gebruiken. IJsblokjes in een theedoek kunnen ook helpen. Let er wel op dat je de huid niet langdurig nat maakt, en natuurlijk moet je niet zo fanatiek koelen dat je zelf een ijsklontje wordt.

Calendulan zalf Calendulan zalf is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij lichte verwondingen zoals schaafwonden en snijwonden, huidirritatie en oppervlakkige brandwonden (met intacte huid). Toegevoegd na 34 minuten: Tanpasta kan ook.

Probeer eens Cardiflorzalf. Dit is een Homeopatisch geneesmiddel bij exeem en huidirritatie. Toch wil ikdringend adviseren om contact met je arts te onderhouden. Succes en beterschap

ga niet zelf doktertje spelen. maar ga terug naar de huisarts en laat een allergie test doen in het ziekenhuis.

uierzalf is heel verzachtend, licht ontsmettend, en prettig geprijsd.

een zalf/creme van oela vera werkt ook wel heel verzachtend.

Vaak zorgt het dokteren met zalfjes en verschillende ingrediënten voor een nog fellere reactie. Je huid wordt zo onrustig. Totdat je weet wat bij jou werkt en dan hoeft dat niet meer. Hou in ieder geval de plekken droog en gebruik handschoenen bij het koken en zo. Geef je hand rust. Misschien moet je bij een dergelijke reactie toch wel even doorgestuurd worden naar een dermatoloog. Die hebben hier veel meer ervaring mee.

Plakjes komkommer of aardappel.

johannes-olie ,of sudocreme. mischien ben je ook wel allergisch voor 1 van de middelen die je erop gesmeerd hebt.

Honing wordt verwerkt in sommige brandzalven, het bevat de helende stof inhibine. Ik was daar ook verrast over omdat het niet voor de hand ligt. Destijds 10-15 jaar geleden bewees iemand via een bizar experiment hoe krachtig zijn zalf werkte. Hij liet kokend water over zijn bovenbenen gooien en behandelde een been met zijn zalf en het andere met koud water. Dat gaf een flagrant verschil. Het been wat met de zalf op honingbasis was kort daarna genezen, het andere been was nog flink verbrand. Het betrof een Nederlander, oudere GVers kunnen zich dit programma mogelijk ook wel herinneren. In het programma werd overigens niet genoemd dat honing de actieve component was, dat werd later bekend Dit was geen jackassfilm maar een serieus programma. Helaas weet ik niet meer helder te krijgen welk programma dat was. Misschien kunnen GV ers die zich dit herinneren mijn vraag aanvullen met de naam van het programma en wanneer dat was .

een compres aanbrengen met Yoghurt en eventueel met honing, of gepureerde komkommer met glycerine, of deppen met appelazijn koelt goed. voor een goede wondverzorging is olijfolie het beste wondermiddel.

Tandpasta wordt ook weleens bij brandwonden gebruikt. De plek dik insmeren met tandpasta en het erop laten zitten. Na een tijdje zal het brandende gevoel afnemen, door de tandpasta krijg je verkoeling. Mentholpoeder werkt ook erg verkoelend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100