Bestaat er in België een middel in de apotheek tegen het overmatig zweten?

Ik heb sinds ik antidepressiva slik (6 maanden al) enorm last van overmatig zweten,dit komt enkel s morgens voor. Telkens en dagelijks als ik wakker word in bed zijn mijn lakens helemaal nat op de plek waar ik op lig. Mijn onderrug en benen zijn telkens ook nat en bezweet. Ik weet dat overmatig zweten een bijwerking is van antidepressiva,maar dit is wel extreem. Zoiets houdt maar enkele weken maar toch niet maanden. Mijn psychiater weet dit en ik moest hem spreken vorige week en hij zei dat we gaan proberen om de dosis te verlagen en zien wat het met me doet of dat het zweten s morgens minderd. Hij vertelde me wanneer het zweten verbeterd is en minderd en mijn stemming hetzelfdr blijft mag ik op 5 mg blijven. Maar als het steeds niet verbeterd of erger of niet minder en mijn stemming naar beneden gaat krijg ik een andere antidepressiva. Nu op dit moment en 10 dagen verder steeds hetzelfde en geen vermindering met het overmatig zweten en mijn stemming is daardoor aan het dalen en merk het wel. Ik moet binnen 2 weken terug naar psychiater en hopelijk vind hij ondertussen dan een oplossing en een gepast midd

Toegevoegd na 51 seconden:
el. Bestaan er middelen tegen zo'n klachten en zo ja welke?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Syneo 5 is te koop bij de Apotheek in België, dit moet je om de 4 a 5 dagen gebruiken.
Ook Odorex extra dry is in België te koop.
http://www.bol.com/nl/p/odorex-extra-dry-depper-50-ml-deodorant/9200000005034471/
Beiden werken goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bestaan er ook in pil/tablet vormen? dat gaat handiger.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaat wel iets wat die werking heeft, maar dat moet wel voorgeschreven zijn door een arts, dit krijg je alleen als de genoemde middelen niet werken, bovendien is het de vraag of het samen kan met de medicijnen die je al slikt. Ook heb je grote kans op vervelende bijwerking hiermee, ik zou het dus toch maar bij de genoemde middelen houden en anders overleg even met je huisarts.
http://www.huidinfo.nl/oxybutynine.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik toch in spuitvorm ga gebruiken is dat toch niet evident om mijn benen en rug te spuiten? Het is misschien evidenter om pillen te nemen. En ik ga wel naar een psychiater en ging zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is goed te doen om je je benen hiermee in te smeren, ook je rug kan goed met wat hulp. Je doet wat minder lang met zo'n flesje, dan dat je zou doen als je alleen je borst en je oksels in sprayt of smeert.Overleggen met je arts is altijd een goed idee.