Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Als je last hebt van bijwerkingen, moet je dan stoppen met het medicijn?

Stel, de bijwerkingen zijn minder erg dan de oorspronkelijke klachten, moet je dan stoppen met het medicijn of kun je het gewoon blijven gebruiken?

Toegevoegd na 30 minuten:
Het gaat hier om een medicijn voor hooikoorts.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt helemaal af van de specifieke bijwerkingen, het soort middel en de aard van de klachten waarvoor je het middel gebruikt. Bij veel receptgeneesmiddelen is het verstandig om eerst met de voorschrijver te overleggen voor je stopt met het gebruiken, tenzij er sprake is van een acute en ernstige bijwerking zoals een ernstige allergische reactie. Bij milde bijwerkingen van een geneesmiddel uit de handverkoop is het een afweging: zijn de bijwerkingen acceptabel en kunnen zij geen kwaad? Dan kun je er in het algemeen voor kiezen om het middel te blijven gebruiken. Maar je kunt natuurlijk ook overleggen met je arts of apotheker over alternatieven voor het middel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100