Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is er nu oxazepam tolerantie opgetreden?

Ik had vandaag een moeilijk moment met een vriend door mn verlatingsangst. Ik zou hem vandaag ontmoeten om het uit te praten. Maar hem zien wekte zoveel angst op dat ik om 12:00 16:00 en 20:00 oxazepam 10 MG heb ingenomen. Dit was dus alleen afgelopen dag.

Kan het zijn dat er nu een tolerantie is waardoor het effect minder is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, daarmee treedt geen afhankelijkheid op. De afhankelijkheid van oxazepam begint pas echt een rol te spelen als je het een week of twee meerdere keren per dag gebruikt. Van een enkele dag drie tabletten wordt je niet afhankelijk. Als je naast de drie tabletten die je noemt wel al langer regelmatig oxazepam neemt dan kan het natuurlijk wel zijn dat je afhankelijk bent, maar dat komt dan niet door die drie tabletjes. Overigens hebben de mensen in de reacties wel een punt: dat je voor zoiets zo angstig bent dat je de hele dag door oxazepam nodig hebt klinkt redelijk extreem. Het is misschien wat kort door de bocht om meteen te roepen dat je er hulp voor nodig hebt maar waarschijnlijk is het wel een goed idee om daar eens met je huisarts over te praten; tenzij je allang al hulp daarvoor hebt natuurlijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100