Kan oxcydon worden gebruikt onder 18?

ik vroeg me af want ik ben 16 en heb laatst een botbreuk opgelopen en heb er nu vreselijk last van dat ik bijna wakker lig maar kan ik oxcydon dus op recept krijgen onder de 18 of moet ik 18 zijn ervoor kon niks vinden over een leeftijd

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Bel met je huisarts of ga er langs.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Vanaf 12 jaar kan de huisarts het voorschrijven.
Is goedgekeurd. In ziekenhuizen wordt het ook aan jongere kinderen gegeven na bepaalde operaties. Maar jouw huisarts bepaalt of oxycodon geschikt is voor jouw pijn.
Beterschap, hier kun je het lezen: https://www.apotheek.nl/medicijnen/oxycodon-bij-kinderen/kindertekst

Antwoorden (1)

Oxycodon kan gebruikt worden vanaf 12 jaar, maar er zijn betere (minder verslavende/gevaarlijke) pijnstillers voor dit soort pijn.