Hoe kan het dat je je soms ineens van het een op het andere moment heel down kan voelen?

Dat er in je hoofd alleen nog maar negativiteit binnen kan komen en er niets goed lijkt te zijn.. Maar dit gevoel kan ook weer spontaan verdwijnen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te geloven. Ik was van plan om deze vraag te stellen haha. Zat er net aan te denken! Deze ga ik in de gaten houden, en even een +je geven natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je

Het beste antwoord

Je kunt je niet rot voelen zonder nare, verdrietige, angstige of andere negatieve gedachten en niet vrolijk zonder leuke, blije of andere positieve gedachten! Het kan wezen dat jij je ergens heel blij over voelt en dus ook blije gedachten hebt maar doordat je, door iets in je omgeving, herinnerd wordt aan iets sombers, jij je meteen een stuk minder blij voelt, je geheugen weet nog een paar vervelende gebeurtenissen op te dissen en er is niets meer over van je blije gevoel.

Je hebt nu eenmaal altijd gedachten, maar je kunt ze wel beïnvloeden, je hoeft je niet te laten inpakken door je gedachten maar ze gewoon op waarde schatten: het zijn alleen maar gedachten, het gebeurt op het moment dat je die gedachten hebt niet echt.
Je denkt al die nare of leuke dingen zelf dus je kunt er ook invloed op uitoefenen.

Het is de manier waarop je tegen de gebeurtenissen aankijkt die belangrijk is en daarin kun je zelf kiezen hoe je ermee omgaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stemmingswisselingen!
Als je hier heel erg last van hebt, kun je langs de arts gaan.
Belangrijk is om te kijken of er geen aantoonbare reden is wat de stemmingswisseling normaal maakt.

Is het echter steeds wisselend, dan kan er ventueel gekenen worden wat daar de oorzaak van is.
Met medicatie voor stmmingswisselingen, blijft het wat in het midden, zonder extreme schommelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft met stemmingen te maken....soms is er iets aan vooraf gegaan waardoor je stemming veranderd,maar soms is het er ook zomaar...Een idee is om een dag boekje bij te houden .Zo houd je bij wanneer.Als er regelmaat in zit ,zou het met je cyclus te maken rondom je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee het dagboekje, +
Dat gebeurt bij iedereen... Alleen jij ervaart dat meteen bewust...

Wat spontaan komt, gaat spontaan... War snel komt gaat ook snel... (in energie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals gedachten; iets sombers beleven (kan ook onbewust gebeuren, iets waar de reclamewereld ook gebruik van maakt).
Zelfs het verdwijnen van de zon achter een wolkendek kan zelfs invloed hebben.