Wat kunnen de gevolgen van een coma zijn?

Ik heb wel eens gehoord dat je een karakter verander kan komen maar ik vroeg me af wat er nog meer kan zijn en of je er altijd iets aan over houd!

Weet jij het antwoord?

/2500

dat ligt aan de oorzaak van de coma. als het komt door zuurstofgebrek in de hersenen dan ligt het aan de ernst van de hersenbeschadiging en ook de plaats van de hersenbeschadiging. is bijvoorbeeld je spraakcentrum beschadigd krijg je problemen met spreken, is het deel waar je persoonlijkheidskenmerken zitten beschadigd dan kan je karakter veranderen. ook kan het zijn dat je er lichamelijk niets aan overhoudt, maar dat je toch verandert omdat je zo'n ingrijpende ervaring hebt meegemaakt. je kunt er cynisch van worden of juist van elk moment intens willen genieten. een ander gevolg van een coma kan zijn dat je nooit meer wakker wordt of dat je zelfs komt te overlijden. kortom, de gevolgen van een coma kunnen variëren van niets tot doodgaan en alles wat daar tussen zit.

Sommige mensen komen nooit meer uit een coma, dat lijkt me wel erg veel om aan over te houden.

Er zijn ook mensen die van uit een coma ineens een ander taal spreken

Iemand die uit een coma ontwaakt, kan blijvende gevolgen van het coma overhouden. Door de stoornis in de hersenen kunnen verlammingen, spasmen, geheugenstoornissen, karakterveranderingen aanwezig zijn. Herstel is mogelijk, maar kan erg lang duren. Vaak treedt blijvende invaliditeit op. In het algemeen geldt: hoe langer het coma heeft geduurd, hoe kleiner de kans op herstel. Ook de leeftijd van de patiënt speelt een rol, jonge mensen herstellen over het algemeen beter dan ouderen. Toegevoegd na 1 minuut: http://www.medicinfo.nl/d_ls2745/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100