Kan ik lenzen dragen met -7/-8? Ik loop al 10 jaar rond met een bril, maar ben alleen bang dat mijn sterkte niet kan.

Wil me uiterlijk verbeteren door lenzen te gaan dragen maar kan dat ook met mijn sterkte, Weet iemand dat misschien? Zo ja, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (3)

De sterkte is geen probleem. Met lenzen heb je zelfs een punt minder nodig dan in een bril. Dan wordt het dus -6/-7. Maar je ogen moeten er wel geschikt voor zijn, er moet voldoende vers oogvocht worden voorzien om de lenzen goed te kunnen laten functioneren. Dus dat moet eerst worden beoordeeld door een specialist.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dat komt doordat de lenzen dichter bij je oog hun corrigerende werk doen. Een bril staat verder weg, en moet daarom sterker zijn!
Volgens mij moet dat gaan, Maak eens n afspraak bij optometrist of opticien en laat je goed voorlichten ipv overal verschillende verhalen aan te horen
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
heel verstandig, schrijf eventueel je vragen op, dat word helemaal niet vreemd gevonden door de opticien
Ik heb zelf -7. Geen probleem.