Wat zijn jouw ervaringen met een zonnebril bij het gebruik van nachtlenzen?

Kun je bij het gebruik van nachtlenzen een gewone zonnebril overdag gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (2)

Ja dat kan! Met nachtlenzen worden je ogen 'snachts gecorrigeerd en heb je dus overdag een nulsterkte waardoor je gewoon normaal zicht hebt. Ik heb ze zelf en vind het ideaal. Wel is het zo dat nachtlenzen alleen werken bij -sterkte en niet geschikt zijn voor mensen die een cilinderoog hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik draag ook nachtlenzen en heb geen problemen met het dragen van een gewone zonnebril. Wel worden je ogen heel iets minder scherp in een donkerder omgeving (zonnebril) dan zonder zonnebril (felle zon), maar dat is zo miniem dat het niet echt heel merkbaar is.